فرماندار شهرستان نهبندان گفت: با آغاز بارندگی در نهبندان پنج واحد مسکونی در سهل آباد دچار آبگرفتگی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کریمیان فرماندار شهرستان نهبندان گفت: از آغاز فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی، بارندگی‌های خوبی را در شهرستان نهبندان داشته‌ایم.

وی از ریزش باران از ابتدای صبح روز جاری خبر داد و افزود: از آغاز روز جاری تاکنون قریب به ۹ میلی متر بارندگی داشته‌ایم.

کریمیان با بیان اینکه امیدواریم بارش رحمت الهی خشکسالی‌های ۱۸ ساله را جبران کند، اظهار کرد: تاکنون قریب به ۸۰ درصد از ظرفیت تالاب کجی نهبندان آبگیری شده است.

فرماندار شهرستان نهبندان بیان کرد: به دنبال بارندگی‌ها پنج واحد مسکونی در سهل آباد دچار آب گرفتگی شد که با استفاده از کف کش، تخلیه شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون اتفاق خاصی از بارندگی‌ها گزارش نشده است، افزود: با توجه به آب گرفتی معابر از تردد خودروهای حامل سنگ جلوگیری می‌کنیم تا در بروز خطرات احتمالی، مانعی برای امدادرسانی نباشند.

کریمیان با اشاره به اینکه در باردندگی های روز گذشته دو چوپان نتوانسته‌اند به محل دامداری خود برسند، ادامه داد: این افراد برای نجات خود به نقاط مرتفعی رفته‌اند.

 فرماندار شهرستان نهبندان با بیان اینکه یکی از این افراد اهل روستای شاه توت، شب گذشته نجات یافت، اظهار کرد: همچنین فرد دیگر از روستای شیر شتر بوده که با تلاش امداد گران امروز ساعت ۴ صبح نجات یافت.

 ویبا بیان اینکه نجات جان انسان‌ها از اولویت‌های ستاد مدیریت بحران است، اظهار کرد: از دامداران خواستاریم از چرای دام و اتراق در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند تا شاهد اتفاق ناگواری نباشیم.

انتهای پیام / ط ا

 آبگیری بیش از  ۸۰ درصد از ظرفیت تالاب کجی نهبندان

 
برچسب ها: فرماندار ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.