مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض جهت بازسازی و نوسازی مساکن آسیب دیده نیاز است.

نیاز بیش از ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به واحدهای خسارت دیده استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظفری، مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۲۱ فروردین ماه سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح شماره حساب ۱۰۰ امام راحل است افزود:هدف از تاسیس این بنیاد، کمک به ساخت مسکن قشر محروم و کم درآمد‌ها است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی ارزیابی واحدهای آسیب دیده در حوزه مسکن است ادامه داد: امیدواریم در این راستا بتوانیم در بازسازی واحد‌های آسیب دیده به خوبی عمل کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان افزود: با آگاهی خوبی که در سطح استان به وجود آمد ما دومین نقطه بارش در کشور بودیم، اما کمترین آسیب به بخش‌های مختلف در این استان وارد شد و به آرامی این بحران هدایت شد و آن را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد:برای بازسازی واحد‌های احداثی و تعمیری بیش از ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض مورد نیاز است که بعد از تصویب در هیات وزیران و ابلاغ به استان عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.

ظفری با اشاره به اینکه ۹۳۸ نقطه جمعیتی در استان مورد ارزیابی قرار گرفت ادامه داد:از این تعداد ۲۹ نقطه شهری و ۹۱۶ نقطه مربوط به روستایی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان به بارندگی‌های اخیر استان اشاره و بیان کرد: در این باره ۱۹ هزار ۴۴۱ واحد مورد ارزیابی قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت:از این تعداد واحد ۱۵ هزار و ۷۱۳ واحد در استان همدان دچار خسارت شد.

ظفری همچنین ابراز کرد: ۸ هزار و ۵۰ واحد از واحد‌های استان که دچار خسارت و آسیب شده اند باید از نو بنا شوند .

وی با اشاره به اینکه ۴ و نیم درصد اماکن مسکونی در استان که در بارندگی‌های اخیر آسیب دیدند نیاز به بسترسازی و نوسازی  دارند ابراز کرد: ۷ هزار و ۷۱۳ واحد دیگر نیز نیاز به تعمیر‌های ضروری دارند.

ظفری با بیان اینکه بیشترین بارندگی در استان مربوط به شهرستان نهاوند و ملایر بود بیان کرد:علت آسیب‌های وارد شده به منازل  را ناپایداری ساختمان‌ها و عدم رعایت مقررات ملی ساختمان برشمرد.

وی با بیان اینکه برای بازسازی واحدهای احداثی و تعمیری بیش از 515 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض نیاز است ادامه داد: براساس بررسی‌ها میزان پرداختی تسهیلات بلاعوض مسکن روستایی 40 میلیون تومان و میزان تسهیلات بلاعوض واحدهای آسیب‌دیده در شهرها 50 میلیون تومان است.

وی در خصوص واحدهای نیاز به احداث در شهرها خاطرنشان کرد: واحدهای احداثی در شهرها 493 واحد و تعداد واحدهای تعمیری 464 واحد است که بیشترین خسارات نیز در نهاوند و ملایر بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات 5 هزار و 800 فقره پرونده از مجموع ارزیابی‌های انجام شده در سامانه پایش به ثبت رسیده است بیان‌کرد: در کل استان و در شهرستان‌های مختلف به طور متوسط 40 تیم ارزیاب داشتیم.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن همدان در سیل اخیر استان معین شهرستان‌های دورود و ازنا تعیین شده است تصریح کرد: بازسازی و تعمیر مسکن این دو بخش آسیب‌دیده به بنیاد مسکن همدان محول شده است.

ظفری یادآور شد: تاکنون در شهرستان دورود 2 هزار و 537 واحد آسیب دیده مورد ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد 250 واحد احداثی است و یک‌هزار و 220 واحد در روستاها و 435 واحد در شهرها نیاز به تعمیر دارد.

وی افزود: در شهرستان ازنا نیز از یک‌هزار و 8 واحد ارزیابی شده 392 واحد نیاز به احداث دارد و در بخش تعمیرات نیز 11 واحد شهری و 560 واحد روستایی نیز نیازمند تعمیرات است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه در زلزله سرپل ذهاب نیز بازسازی ۸۵ روستا به همدان سپرده شد و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد بازسازی و تعمیر شدند، گفت: خوشبختانه کارها انجام شده و رضایتمندی عمومی در این روستاها ایجاد شده است.

ویبا اشاره به تیم ارزیابان سوانح و بلایای طبیعی در استان همدان اظهار داشت: این تیم برای انجام مطالعاتی در خصوص روستاهای در معرض رانش به همدان می آیند، گفت: اگر تشخیص داده شود مطالعات گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/ج

بیش از ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای بازسازی واحدهای خسارت دیده استان همدان لازم است

 



برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.