مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، وضعیت ذخایر سد‌های تهران را پس از بارندگی‌های اخیر تشریح کرد.

وضعیت سد‌های تهران پس از بارندگی‌های اخیر چگونه است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شهریاری مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، درباره میزان ذخایر سد‌های تهران، اظهار کرد: در سد امیرکبیر، شاهد حجم ۱۲۳ میلیون مترمکعب، سد لتیان، ۵۳ میلیون مترمکعب، سد لار ۳۴ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۳۶۱ میلیون مترمکعب و در سد ماملو شاهد ۱۹۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب هستیم.

وی با بیان این‌که نسبت به تولید برق از نیروگاه‌های تهران امیدواریم، ابراز کرد: در حال حاضر حجم کل مخازن سد‌های تهران، ۷۶۱ میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که عددی معادل ۶۳۳ میلیون مترمکعب بوده، افزایش ۱۲۷ میلیون متر مکعبی را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: کاهش ۱۱ درصدی آب سد‌های تهران/ حجم آب ۵ سد ۴۱۴ میلیون متر مکعب


هم‌چنین وحید عسکری‌نژاد - رئیس گروه بهره‌برداری از سد‌های کشور - چندی پیش گفت: تعداد سد‌های مهم در حال بهره‌برداری، حدود ۱۷۸ سد است که ظرفیتی در حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب دارند. مقادیر ورودی به سد‌ها از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه، معادل ۵۱.۱ میلیارد مترمکعب است و مقادیر ورودی نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه ۲۶۸ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، مقادیر خروجی از سد‌ها از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه معادل ۳۲.۸ میلیارد مترمکعب ثبت شده و مقادیر خروجی نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه ۱۴۳ درصد افزایش داشته، تعداد سد‌هایی که بیش از ۹۰ درصد پرشدگی دارند، ۷۲ سد و تعداد سد‌هایی که کمتر از ۴۰ درصد پرشدگی دارند، ۳۳ سد است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

تشریح وضعیت سدهای تهران پس از بارندگی های اخیر

برچسب ها: سیلاب ، سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
چرا پس از گذشت اینهمه سال هنوز قادر نیستیم آبهائی که نزول رحمت خداوند است را جمع آوری ذخیره سازی و یا هدایت به سدهای در حال بهره برداری کنیم؟ چرا هنوز اینهمه آبی که با خاکهای آبرفتی غنی از طرف خداوند هدیه میشود همه را مفت از دست می دهیم؟ چرا قادر نیستیم هنوز با زدن کانالهای عمیق عمودی و در زیر زمین بصورت تونلهای بهم پیوسته این آبها را چه رو باز وچه عمقی با یک شبکه مثلث بندی شده در مسیر روان آبها به نقاط هدف برسانیم؟ وبا ایجاد دریاچه های مصنوعی شور و یا شیرین با توجه به نقاط مختلف زمین شناسی در سفره های زیر زمینی و یا پرورش آبزیان مورد بهره برداری قرار دهیم؟ چرا هنوز.....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
خداراشکر ولی این دلیل برمصرف بی رویه آب نبایدباشد