مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: ۹۵ درصد ارزیابی خانه‌ها و واحد‌های تجاری خسارت دیده درپلدختر انجام شده است که در این راستا خسارت‌های معیشتی، سرمایه‌ای و تجاری مردم سیل‌زده این منطقه مشخص می‌شود و برای تعمیر یا احداث واحد اقدام خواهیم کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامحسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان پل‌دختر، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از روز سیزدهم فروردین به عنوان یک از ستاد‌های معین در شهر پل‌دختر مستقر شد و با در اختیار داشتن ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات و همکاری نیرو‌های سپاه، ارتش، شهرداری و نیرو‌های مردمی در رفع مشکلات مربوط به آب‌گرفتگی و گل و لای مشارکت دارند.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته تا کنون ۳ هزار واحد مسکونی و تجاری در پل‌دختر در سیل خسارت دیدند و تا کنون ۹۰ درصد پاکسازی این واحد‌ها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ۹۵ درصد ارزیابی خانه‌ها و واحد‌های تجاری خسارت دیده انجام شده است، گفت: در این راستا خسارت‌های معیشتی، سرمایه‌ای و تجاری مردم سیل‌زده پل‌دختر مشخص می‌شود و برای تعمیر یا احداث واحد اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تعدادی از واحد‌های مسکونی تخریب شده در حریم رودخانه هستند که بعد از مشخص شدن حریم‌ها، زمین معوض به آن‌ها داده می‌شود و کار ساخت آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

خانی ادامه داد: برای بازسازی واحد‌های مسکونی شهری و روستایی و خرید اثاثیه منزل و مسائل معیشتی آن‌ها وام‌هایی در نظر گرفته شده که مقداری از آن‌ها بلاعوض و مقداری با درصد پایین به حساب آنان واریز می‌شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات و خدمات فنی به سیل‌زدگان پلدختر، اظهار داشت: تسهیلاتی برای احداث مسکن از جمله در اختیار قرار دادن پروانه ساخت و نقشه‌های ساخت به صورت رایگان و اقدامات نظام مهندسی بدون هزینه انجام می‌شود و در جایی که نیاز به معرفی پیمانکار و تامین مصالح ساختمانی باشد با کم‌ترین قیمت این کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

 

ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از مناطق سیل زده پلدختر

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار