رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس سنای ایتالیا با محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر دیدار و گفتگو کردند.

بدیدار دبیر ستاد حقوق بشر با رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس سنای ایتالیاه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس سنای ایتالیا ظهر امروز ۲۵ فروردین با محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر دیدار و گفتگو کردند.

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه این نشست دوجانبه در جمع خبرنگاران درباره محتویات جلسه اظهار کرد: بحث عمده‌ی این دوستان برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی، به خصوص مذاکرات مختلفی که بین تشکیلات قضایی ایتالیا و تشکیلات قضایی جمهوری اسلامی در حوزه‌های همکاری قضایی و حقوق بشر در جریان هست تاکید کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: ما ۴ دوره مذاکرات متناوب داشتیم که اصل مذاکرات مسائل در مورد حساسیت قضایی و نظام قانونی ما مورد توجه قرار گیرد و البته همه این‌ها در چهارچوب حوزه حقوق بشر انجام شده است.

وی با بیان اینکه، ما به این نگاه احترام می‌گذاریم و آن‌ها را قبول داریم، گفت: به همین دلیل چهار دوره این مذاکرات را ادامه دادیم و یکی از اشکالاتی که ما می‌بینیم در موضع گیری غربی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی، این است که آن‌ها موضع گیری خیلی حرفه‌ای دارند و از موضع خود بزرگ بینی و تبعیض صحبت می‌کنند.

لاریجانی افزود: امروز شاهد هستیم که رئیس جمهور هرزه‌گوی فرانسه، مانند نمونه خودش در آمریکا مباحث مختلف داخل دستگاه قضایی ما را بهانه کردند و افراد محکوم در سیستم ما را مورد حمایت قرار می‌دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: البته کارنامه خود ماکروم که فرانسه را به سیاه چاله عدالت تبدیل کرده خیلی روشن است، منتها ما به عنوان ستاد حقوق بشر از این که شهروند ایرانی مورد پیگرد قرار می‌گیرد خوشحال نیستیم.

وی ادامه داد:، اما اینکه به حکم داخل حکومتی خود بی احترامی کنیم مورد قبول نیست، آقای مکرون یا وزیر خارجه متناقض‌گوی او، در موضعی نیستند که تشخیص دهند چه سیستم قضایی در کشور ایران خوب یا بد عمل کرده است.

لاریجانی بیان کرد: ما این‌ را قبل از اینکه یک موضع دفاع از خود بشر بدانیم، یک موضوع توهین آمیز از موضع خودبزرگ بینی می‌بینیم.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه کارنامه دولت فرانسه در جنایاتی که علیه بشریت صورت گرفته خیلی زیاد است،گفت: موضع جمهوری اسلامی خیلی روشن است و نظام قضایی ما یک نظام مستقل و مبتنی بر قوانین است.

وی ادامه داد: قوانین و قضات ما مستقل نظر می‌دهند و طبیعتا دقت کامل در قوانین ما صورت می‌گیرد.

لاریجانی افزود: سیستم قضایی فرانسه، نه تنها فشل هست، بلکه حامی خیلی مهم این خوشنت‌ها علیه مردم معترض خیابان‌ها است.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: توصیه ما به ماکروم این هست که داخل آیینه وضع کشور خودشان را نگاه کند و به دخالت کشور‌های دیگر خاتمه دهند.

وی ادامه داد: دوران خود بزرگ‌بینی غربی گذشته است، تجربه جمهوری اسلامی در بنای یک نظام مردم سالار، تجربه بسیار مهمی برای بشریت است.

لاریجانی افزود: ما افتخار می‌کنیم به این تجربه و معتقدیم که جهان باید به این تجربه با احترام توجه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار