رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گزارش باران از بیش از ۱۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان تا صبح امروز دریافت شده که بیشینه بارش‌ها با ۴۲ میلی متر مربوط به «چاه رحمان» از توابع زاهدان بوده است.

۴۲ میلی متر بارندگی در چاه رحمان زاهدان ثبت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمود دیانتی اظهار داشت: با فعالیت این سامانه بارشی از شب گذشته جاری شدن روان آب در برخی شهر‌ها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه‌های فصلی استان را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی تا صبح امروز در ایستگاه‌های بارانسنجی چابهار ثبت شده است، افزود: پس از ایستگاه بارانسنجی چاه رحمان، سوران و چابهار به ترتیب با ۳۱ و ۲۸.۱ میلیمتر بیشترین بارندگی‌ها را به خود اختصاص داده اند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: روستا‌های سورکمب، کمبل سلیمان و مومان از توابع چابهار و شهر کنارک به ترتیب ۲۴، ۲۲ و ۲۱ میلیمتر بارندگی داشتند.

دیانتی به بارندگی شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: از ایستگاه فرودگاهی این شهر تا صبح امروز ۸.۸ میلیمتر باران گزارش شده است.

همچنین در سایر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می‌دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می‌شود.

یک شنبه و دوشنبه در سواحل و روی دریا رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق رخ خواهد داد. با توجه به وزش باد شدید، دریای عمان متلاطم و توفانی و ارتفاع موج حدود ۱.۵ تا ۲.۵ و گاهی بیش از ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

با توجه به پیش بینی بارش‌های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه‌های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان انتظار می‌رود.

انتهای پیام/گ

باران در زاهدان

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار