رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در ۹ استان متاثر از سیل به بیش از ۷ هزار نفر امدادرسانی شد.

امدادرسانی به بیش از ۷ هزار نفر در ۹ استان متاثر از سیلمرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وقوع سیل در ۹ استان کشور اظهار کرد: نه استان کشور از جمله استان های ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، یزد و کرمان درگیر سیل بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات بیان کرد: در تاریخ ۲۶ فروردین به ۷ هزار و ۳۰۵ نفر امدادرسانی و ۲۳ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

سلیمی با بیان اینکه در استان‌های ذکر شده نیرو‌ها در حالت آماده باش هستند، گفت: در این مدت از ۱۹۳ واحد مسکونی آب تخلیه شد همچنین اقلامی، چون چادر، بسته‌های غذایی، پتو، قوطی کنسرو در بین استان‌های توزیع شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی‌ها از تاریخ ۲۵ اسفند تا امروز، افزود: ۴۷۲ هزار نفر از هموطنان در ۳۱ استان کشور که درگیر سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک بودند امدادرسانی شدند.

سلیمی گفت: در این مدت ۸۴۸ ساعت پرواز توسط بالگرد‌های جمعیت هلال احمر انجام شده است و ۸ هزار و ۳۴۰ نفر توسط نیرو‌های امدادی و بالگرد به مناطق امن منتقل شدند.

وی در پایان گفت: امدادرسانی‌ها همچنان در استان‌های ایلام، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار