رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با قصور دستگاه‌های مسؤول در جریان خسارت‌های ناشی از سیل در استان برخورد می‌کنیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در نخستین جلسه شورای قضایی استان، با تشریح برخی از اقدامات دستگاه قضایی خراسان شمالی در مدیریت بحران سیل، از تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و مسؤولین ذی‌ربط ازجمله استاندار، تقدیر و تشکر کرد.
وی با انتقاد از عملکرد برخی مسؤولین از حیث عدم توجه به زیرساخت‌ها و عدم رعایت اصول و موازین فنی و مهندسی در حین اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی افزود: درنتیجه بازدید‌های صورت گرفته و گفتگو با مردم و اهالی روستا‌های سیل‌زده، مسئله عدم مدیریت صحیح و شایسته در مدیریت سیلاب‌ها و بحران‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی کاملاً محرز و مشهود بود.
رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی افزود: برخی رودخانه‌ها قریب به نیم قرن رها و هیچ‌گونه مدیریتی بر آن‌ها نشده و تبدیل به محل دپوی مواد معدنی و مصالح رودخانه‌ای شده، به‌نحوی‌که به جزیره‌های کوچک تبدیل شده است.
وی با اشاره به رسالت ذاتی و وظایف سازمانی برخی دستگاه‌های مسؤول و نیز با تبیین ضرورت صیانت از حقوق عامه تأکید کرد: دستگاه قضایی در صورت احراز تساهل و تسامح و قصور از سوی هر مقام و مسؤولی، با دستگاه‌های مربوطه به‌طور جدی و بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد کرد
انتهای پیام / م

خط ونشان قاضی‌القضات خراسان شمالی با مقصرین سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.