پایش منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به همراه روئسای ادارات ستادی ضمن گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد و بازدید از پاسگاه‌های محیط بانی، یک روز کاری را با محیط بانان این منطقه سپری نمودند.

فتحی بیرانوند ، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  در راستای پایش دوره‌ای مناطق تحت مدیریت سازمان توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و نیز آشنایی با فعالیت‌ها و مشکلات محیط بانان سختکوش و جهت بازدید از منطقه حفاظت شده سفیدکوه و برگزاری نشست صمیمی با محیط بانان، به پایش و گشت و کنترل در منطقه پرداختند.

فتحی بیرانوند در خلال این برنامه ضمن ابراز رضایت از وضعیت حفاظت این منطقه از افزایش جمعیت حیات وحش شاخص این منطقه بر اساس آمار برداری سالیانه حیات وحش در این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه تعداد محیط بانان با وسعت مناطق تحت مدیریت متناسب نیست؛ تلاش و کوشش فراوان محیط بانان علی رغم کمبود ها، مشکلات معیشتی و سختی کار را عامل حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی این مناطق دانست؛ که نشان از تعهد، علاقمندی و انگیزه آنان برای حفاظت از طبیعت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به تنوع زیستی بالای منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد از گونه‌های کل و بز و پلنگ ایرانی به عنوان گونه‌های شاخص این منطقه نام برد.

انتهای پیام/ ر

پایش منطقه حفاظت شده  سفید کوه خرم آبادانجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.