رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی اصفهان گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل در لرستان، گروه‌های خدمت رسانی شهرداری اصفهان در خرم آباد حضور پیدا کردند.

کوروش محمدی رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی اصفهان در مصاحبه اخصاصی با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل در لرستان و اعلام وضعیت بحرانی، گروه‌های خدمت رسانی شهرداری اصفهان در خرم آباد حضور پیدا کردند؛ به بیان دیگر از اولین گروه‌هایی که در لرستان و در مناطق سیل زده مستقر شدند تیم خدمت رسانی شهرداری اصفهان بوده است.

وی توضیح داد: به همراهی نیرو‌های امدادی، فنی و تخصصی اعزام شده به این مناطق شهردار اصفهان نیز با حضور در مناطق مذکور از نزدیک بر روند خدمت رسانی از سوی این گروه‌ها نظارت کرد؛ تجهیزات اعزام شده به این مناطق شامل ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین همچون بیل مکانیکی، کمپرسی، لودر، تانکر و خودرو آتش نشانی و ۱۸ دستگاه خودرو سبک می‌باشد.

نماینده شورای اسلامی اصفهان در مناطق سیل زده اذعانم کرد: حضور گروه‌های تخصصی شهرداری اصفهان در مقطعی از وقوع سیل که بسیاری از هم وطنان ما در سیل آب و گل و لای گرفتار شده بودند توانست از میزان وخامت بحران بکاهد و در همان ساعات اولیه برای اهالی استان لرستان امید آفرین باشد.

وی با اشاره به اقدامات جهادی گرو‌های اعزام شده شهرداری اصفهان به مناطق سیل زده، بیان کرد: به موازات اعزام تجهیزات مختلف به مناطق سیل زده چیزی بالغ بر ۵۵ نفر از پرسنل این شهرداری شامل آتش نشانان، نیرو‌های امدادی، نیرو‌های تخصصی و غواصان نیز به منظور خدمت رسانی به اهالی روستا‌های و شهر‌های لرستان به این مناطق اعزام شدند.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی اصفهان تشریح کرد: طی چند روز گذشته امداد رسانی گروه‌های اصفهانی به مردم لرستان ادامه داشته و از خرم آباد تا پل دختر و همچنین منطقه معمولان تحت پوشش امداد رسانی این گروه‌ها قرار دارند همچنین گروه‌های اعزام شده از سوی شهرداری اصفهان ضمن هماهنگی با مدیریت بحران استان لرستان نسبت به پاکسازی منازل مسکونی و معابر شهر‌های مختلف مناطق سیل زده از گل و لای و رسوبات سیل اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: پس از وقوع سیل آب در منطقه خوزستان، دامنه امداد رسانی گروه‌های شهرداری اصفهان به این استان نیز گسترش یافت؛ شهردار اصفهان مجددا با همراهی تعداد زیادی از نیرو‌های متخصص و تجهیزات مختلف شامل ۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات به این منطقه عزیمت کرد.

رئیس انجمن آسیب شناسی ایران درادامه اظهار کرد: گرو‌های شهرداری اصفهان در چند منطقه از اهواز حضور پیدا کرده و همچنان در این مناطق حضور دارند؛ در طول این مدت معاون عمرانی استانداری اصفهان نیز چندین بار از این مناطق بازدید کرده و از نزدیک بر عملیات امداد رسانی نظارت کرد.

وی بین کرد: از مهم‌ترین اقدامات گروه‌های امداد رسانی اصفهانی در مناطق سیل زده احداث سیل بند‌های مختلف بوده که تا به حال این اقدام موفق آمیز ارزیابی شده است؛ احداث این سیل بند‌ها منجر به ایجاد امنیت نسبی در مناطق بحرانی شد چرا که این سازه باعث جلوگیری از وقوع آب گرفتگی مجدد شد.

محمدی در پایان توضیح داد: حضور گروه‌های شهرداری اصفهان نشان از این دارد که این نهاد نه تنها در حوزه خدمات مختلف شهری بلکه در حوزه مدیریت بحران نیز توانسته دستاورد‌های مختلفی را به ارمغان آورد.


انتهای پیام/م
 

امدادر سانی شهرداری اصفهان به مناطق سیل زده

برچسب ها: شورای شهر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار