معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: خسارات سیل استان در حال برسی است و میزان خسارت به زودی اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز جلسه مدیریت بحران شرق استان کرمان شامل، شهرستان‌های بم، ریگان ،فهرج و نرماشیر با حضور موسوی معاون استانداری کرمان فرمانداران چهار شهرستان شرقی استان و مسئولین ستاد بحران در فرمانداری بم برگزار شد.

در این جلسه فرمانداران شرق آخرین اقدامات خود را در مقابله با سیل اخیر گزارش دادند.

فرماندار بم گفت:شرق استان کرمان هر سه مولفه بحران سیل، زلزله و طوفان را داراست و باید ستاد بحران بصورت ویژه شرق استان را در نظر بگیرد و مسیر رودخانه‌ها شهر بم ساماندهی شوند.

فرماندار بم خواستار ایجاد انبار نفت و سوخت در شرق استان شد و گفت: یکی از نیاز‌های شرق استان انبار سوخت است تا در مواقع بحران  پخش فراورد‌های نفتی منطقه مدیریت شود.

 شسهوار پور فرماندار بم افزود: باید روستاه‌های در معرض سیل شناسایی و برای آن‌ها بند خاکی ایجاد شود .

وی خواستار مدیریت و ساماندهی رودخانه تهرود -بم در مسیر کرمان- بم جاده اصلی شد و گفت: باید این مسیل ساماندهی شود تا در مواقع سیل راه کرمان- بم بسته نشود.

باقری فرماندار فهرج  گفت: حریم و بستر رودخانه‌ها معلوم نیست و آب منطقه‌ای باید حریم و بستر رودخانه‌ها را تعین کند؛ و خواستار ماشین آلات سنگین برای شهرستان در مواقع بحران شد.

مشکی ،فرماندار نرماشیر  خواستار تعیین و تکلیف حریم روستاه‌ها در مواقع بحران شد و افزود: ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها ممنوع است و باید با متصرفین برخورد شود.

موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: ستاد بحران قبل از سیل در تمام شهرستان‌ها تشکیل شد و با اقدامات به موقع و اطلاع رسانی خوشبختانه هیچ مسدوم و فوتی در استان کرمان نداشتیم ما استان کرمان را به چهار منطقه تقسیم کردیم و ستاد‌های بحران را تشکیل دادیم فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی کمک کردند ما گزارش عملکرد آن‌ها را پیگیری کردیم کار همچنان ادامه دارد و مشکلات را پیگیری می کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: هدف ما این است که شهر‌ها و روستاه‌های استان کرمان در مقابل سیل ایمن شوند همچنین رودخانه و بستر آن یک حریم است و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه خلاف  و تعرضات به رودخانه‌ها شناسایی و با آن‌ها برخورد میکنیم.

 موسوی گفت: ۳ شهرستان استان کرمان که در حریم و بستر رودخانه‌ها تعرض و ساخت و ساز کرده اند را شناسایی و به تهران ارسال و برخورد قانونی در این رابطه خواهد شد.

وی گفت: خسارات سیل استان در حال برسی است و میزان خسارت به زودی اعلام می شود.

انتهای پیام/ی

برخورد با تعرض کنندگان به حریم رودخانه ها در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.