بیست و دومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران هم اکنون در دانشگاه زنجان با حضور دانشجویان دکتری رشته داروسازی کشور و همچنین معاون وزیر بهداشت در حال برگزاری است.

زنجان میزبان دانشجویان داروسازی از سراسر کشور استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این مراسم با اشاره به این که داروسازی دومین صنعت سودآور در دنیا شناخته شده است گفت: در این سمینار دانشجویان با ابعاد مختلف این رشته و با فرصت‌ها و تهدید‌های این عرصه به خوبی آشنا می‌شوند.

وی از تلاش و همت بالای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری این سمینار قدردانی کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ۳۰ سال حضور درخشان در عرصه‌های مختلف به ویژه اموزش و پرورش نیرو‌های درمانی و بهداشتی و داروسازی، در ۱۲ سال گذشته ۵ دوره دانشجویان داروسازی را به کشور عرضه داشته است.

قزلباش گفت: با توجه به استعداد و ظرفیت دانشجویان این دانشگاه در تلاش هستیم تا مقاطع تحصیلی بیشتری در این دانشگاه داشته باشیم.

این مقام مسئول برگزاری چنین سمیناری را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت:حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، توسعه اقتصاد مقاومتی از رهگذر شرکت‌های دانس بنیان، توجه به فناوری، را از برنامه‌های اولویت دار دانشگاه اعلام کرد.

پیرصالحی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور در بیست و دومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران با اشاره به این که ۱۲ هزار داروخانه در کشور فعال است گفت:اقتصاد دارویی ما کوچک و محدود است.

وی افزود: دانشجویان و جوانان نیرو‌های خوش فکر و خلاقی هستند که باید از ظرفیت انان در همه عرصه‌ها به خصوص رشته داروسازی استفاده شود.
پیرصالحی با بیان این که سالانه یک هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته داروسازی در کشور جذب می‌شوند گفت:جذب این تعداد دانشجو با توجه به بازار کار محدود زیاد است.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور همچنین با اشاره به این که ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد گفت: ۵۰۰ داردساز در بیمارستان‌های کشور فعال است.

وی به معرفی خدمات جدید و مشهود داروسازی در کشور نیز تاکید کرد و افزود:شرکت‌های دانش بنیان فرصتی برای جوانان فراهم آورده است تا بتوانند در عرصه علم و صنعت به خوبی و با موفقیت بدرخشند.

پیرصالحی همچنین به حادثه سیل در برخی مناطق کشور نیز اشاره کرد و گفت: دولت به تنهایی برای رفع مشکلات و خسارت‌های ناشی از سیل نمیتواند کاری بکند بلکه با همت، همراهی و همدلی مردم و دولت در کنار هم این مشکلات حل می‌شود.

وی تاکید کرد که باید تمام تلاش خود را بکنیم تا شرایط بهداشتی این مناطق را بهبود بخشیم.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.