نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت:معرفی جهادگران موفق تولیدی تاثیر بسزایی در رونق تولید دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: معرفی جهادگران تولید و افراد موفق در عرصه تولید در مراسم مختلف می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق تولید در استان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی در معرفی کالا‌های تولیدی در استان و کشور افزود: مراکز فرهنگی نیز باید در عرصه رونق تولید وارد شوند که نقش مدارس و دانشگاه‌ها در این زمینه بی بدیل است.
 
وی مدیریت جهادی را یکی از مهمترین مولفه‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت جهادی و برداشت موانع مختلف خصوصا در عرصه تولید می‌تواند در زمینه رونق تولید تاثیرگذار باشد.
 
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود بر برنامه ریزی دستگاه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.
 
حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به تاثیر فرهنگ در رونق تولید گفت: ایجاد خودباوری و امید در جامعه و تزریق روحیه ما می‌توانیم همراه با فعالیت‌های جمعی و جهادی می‌تواند رونق تولید در استان را رقم بزند.
 
سردار شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان نیز  بر برند سازی کالا‌های تولید داخل، پیوند علم و صنعت در رونق تولید و توجه به فرهنگ سازی از سنین پایین کودکی در جامعه برای استفاده از کالا‌های داخلی تاکید کرد.
 
معاون امور صنایع صنعت معدن و تجارت استان نیز  گفت: ۱۲ برنامه در حوزه رونق تولید در استان برنامه ریزی شده است که تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی علاوه بر تسهیلات بانکی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به میزان ۶۷۲ میلیارد تومان از جمله این برنامه هاست.
 
آقای علی اکبری کاهش سود تسهیلات با تزریق ۳۷ میلیارد تومان اعتبار به بانک‌های استان را از دیگر برنامه‌های صنعت معدن و تجارت استان دانست و افزود: در سال جاری برای تحقق رونق تولید در استان تسهیلاتی با نرخ ۱۲ تا ۱۴ درصد برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان این که ۵۰۰ واحد تولیدی برای بررسی مسائل و مشکلاتشان در نظر گرفته شده است گفت: درخواست‌های واردات به استان با دقت بررسی می‌شود که در صورت وجود اقلام تولید داخل با میزان کافی تولیدی، واردات در این زمینه صورت نگیرد.
 
همچنین در این جلسه از آقای مجرد مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و برخی از دستگاه‌های اجرایی تجلیل شد.
 
 
انتهای پیام/م
 

لزوم برند سازی کالا‌های تولید داخل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.