استاندار خراسان رضوی گفت:برای کاهش مهاجرت روستاییان باید الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را به همه کشور تعمیم دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در سیزدهمین گردهمایی سالیانه گروه اقتصادی میثاق «گام» که در محل ساختمان مجمع اسلامی اهل بیت (علیهم السلام) برگزار شد، گفت: با خدماتی که به روستا‌ها فرستادیم تا روستائیان را در همان روستا نگه دارد باعث مهاجرت آن‌ها شدیم، چون کسب و کار روستایی را فراموش کرده ایم.

وی تصریح کرد: در شروع انقلاب، نظام تازه شکل گرفته کشور با جنگی ناخواسته و نابرابر مواجه شد، اما جوانان ما با دست خالی و بدون هیچ ادعا و منتی به مصاف دشمنان رفتند و با پایمردی فتوحات بزرگی را رقم زدند.

استاندار خراسان رضوی گفت: بعد از جنگ دوران بازسازی خرابی‌ها آغاز شد و در سراسر کشور تامین خدمات زیربنایی از جمله، برق، گاز و ساخت مدرسه حتی در روستا‌ها صورت گرفت. البته زیرساخت‌ها را تامین کردیم، اما در بسیاری از نقاط بویژه در حوزه توسعه روستایی‌ها نتیجه دلخواه را نگرفتیم و باید اشتباه خودمان را اصلاح کنیم.

رزم حسینی ادامه داد: در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سوال که چرا امروز کشور ما را تحریم می‌کنند؟ اظهار داشت: کشوری که بنیه اقتصادی نداشته باشد آسیب‌های اجتماعی در آن افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: تا زمانی که در نظام اداری کشور نهادسازی نکنیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد بر این اساس باید در یک گوشه کشور یک نهاد ایجاد شود که بتواند به سایر نقاط هم سرایت بکند لذا امیدواریم در خراسان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بتواند این اتفاق را رقم بزند.

استاندار خراسان رضوی گفت:باید در مقابل نظام اداری کشور طغیان کنیم و در این صورت است که خواهیم توانست گام دوم را برداریم، اما در غیر این صورت فقط در حد یک شعار باقی خواهد ماند.

رزم حسینی افزود: اگر می‌خواهیم مهاجرت برعکس شود باید الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را به همه کشور تعمیم دهیم و ماموریت توانمندسازی مردم را بر عهده بگیریم تا در گام دوم مردمی متمکن داشته باشیم.

در ادامه این گردهمایی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور که ریاست «گام» را بر عهده دارد، گفت: گروه اقتصادی میثاق یک مجموعه فرهنگی است که وظیفه اصلی خود را کار تربیتی می‌داند و حدود ۲۵ مرکز و شرکت تحت این مجموعه فعالیت می‌کنند.

احمد شجاعی افزود: رزم حسینی در دوران جنگ، پا به خدمت و در دوران سازندگی پا به رکاب بوده است و در حال حاضر هم زندگی خود را وقف امور اجرایی کرده است.


انتهای پیام//آ. ح
 


تا زمانی که در نظام اداری کشور نهادسازی نکنیم اتفاقی نخواهد افتاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.