با توجه به آغاز ایام چراغ برات در استان ۷۰ پایگاه این نهاد جهت دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در مساجد و آرامستان‌های شهرستان‌ها از فردا تا شنبه مستقر می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسین گیلاسی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به این سنت تاریخی گفت:مردم استان روز‌های ۱۲ تا ۱۴ شعبان را به‌عنوان یک سنت دیرینه بنام ایام چراغ برات یاد می‌کنند وبا حضور در آرامستان‌ها یاد درگذشتگان خود را با ادای خیرات و مبرات گرامی می‌دارند.

وی افزود: بسیاری از هزینه‌هایی که در این مراسم صرف می‌شود می‌تواند در تأمین هزینه‌های ضروری زندگی نیازمندان مؤثر باشد که به‌عنوان نذر و صدقه قابل پرداخت است و این نهاد ۷۵ پایگاه خود را از فردا پنجشنبه تا روز شنبه در نقاط مختلف آرامستان‌ها مستقر می‌کند و آماده دریافت کمک‌ها، نذورات و خیرات نقدی و غیر نقدی نیکوکارانه مردم هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ۴۷ پایگاه چراغ برات در مشهد ۲۵ پایگاه در مراکز نیکوکاری، ۱۰ پایگاه در دفاتر کمیته امداد، هفت پایگاه در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و پنج پایگاه در آرامستان‌های بهشت رضا، خواجه ربیع، بهشت رضوان از ۲۹ فروردین سال جاری مستقر می‌شوند و فعالیت آن‌ها تا ۳۱ فروردین‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی به اجرای طرح جمع‌آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) به‌صورت هم‌زمان با طرح چراغ برات نیز اشاره داشت و بیان کرد: هفت پایگاه این نهاد در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی شامل خیابان‌های طبرسی. امام رضا (ع)، شیرازی، نواب و اندرزگو در مشهد می‌شود که از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب فعالیت دارند.

گیلاسی اظهار کرد: نیکوکاران نذورات خود را در آئین چراغ برات در قالب صدقه می‌توانند به شماره کارت:۶۳۲۷-۵۰۰۴-۹۹۷۹-۶۰۳۷ و یا کد دستوری: #۰۵۱*۸۸۷۷* واریز کنند.
انتهای پیام// د.ف

اجرای ایین چراغ برات در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.