مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۱ هزارو ۵۹ دستگاه چادر اسکان موقت در مناطق سیلزده این استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، صارم رضایی،مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۱ هزارو ۵۹ دستگاه چادر اسکان موقت در مناطق سیلزده این استان توزیع شد.

صارم رضایی اظهار داشت: کمک‌های هلال احمر در قالب اقلام امدادی، چادر، پتو، پلاستیک، چراغ والور و اقلام غذایی شامل پک‌های (۲۴ ساعته، ۷۲ ساعته و یک ماهه) بسته‌های بهداشتی در مناطق سیل زده توزیع شده است.
وی افزود: ۶ هزارو ۷۶۷ دستگاه چادر در شهرستان پلدختر، ۹۹۰ دستاه چادر در دلفان، ۷۵۰ دستگاه در کوهدشت با توجه به بیشترین میزان خسارت وارده، بدست افراد سیلزده رسیده است.
رضایی بیان کرد: در سیل اخیر ۵۶ هزار و ۷۹۶ نفر اسکان داده شد که ۳۳ هزار و ۳۴۵ نفر در پلدختر و تعداد پنج هزار و ۵۲۰ نفر در دلفان و چهارهزارو ۶۵۵ نفر در دورود بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان اضافه کرد: در سیلاب اخیر به ۹۶۶ روستا امدادرسانی شد.
رضایی بیان کرد: ۴۰ هزار و ۸۰۲ تخته پتو در بین سیل زدگان توزیع شده است که ۳۱ هزار و ۲۰۶ تخته پتو در شهرستان پلدختر، ۲ هزار و ۸۱۷ تخته پتو در شهرستان خرم آباد، ۲ هزار و ۴۹۹ تخته پتو در شهرستان دلفان، ۲ هزار و ۱۴۵ تخته در کوهدشت توزیع شد.
بر اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه، رودخانه‌های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهر‌های خرم آباد، نورآباد، دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام /ب

۱۱ هزارو ۵۹ دستگاه چادر اسکان بین سیلزدگان لرستان توزیع شد

برچسب ها: هلال احمر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.