مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن اعلام دور جدید تحریم‌ها علیه ونزوئلا، آن را هشداری برای عوامل خارجی از جمله روسیه دانست.

بولتون: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا هشداری برای روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد دولت واشنگتن آماده بکارگیری دکترین مونرو در سیاست‌های خود درباره آمریکای لاتین است.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته اعلام کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم به طوریکه همه بشنوند «دکترین مونرو زنده و بسیار خوب است.»

بولتون مدعی شد: سرنوشت ملت ما از سوی قدرت‌های خارجی دیکته نخواهد شد. این (سرنوشت ملت ما) از سوی کسانی که اینجا را خانه خود می‌دانند، شکل خواهد گرفت.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین از دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه ونزوئلا از جمله تحریم‌های مربوط به بانک مرکزی و شماری از شرکت‌ها و نه کشتی متعلق به این کشور خبر داد.

بنابر ادعای بولتون، تحریم‌های تازه واشنگتن علیه ونزوئلا باید به عنوان هشداری علیه تمامی عوامل خارجی از جمله روسیه تلقی شود. این مقام دولت آمریکا در اوایل ماه مارس در مصاحبه با سی ان ان تاکید کرد آمریکا در حال بکارگیری دکترین مونرو در ونزوئلا است. همزمان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با انتقاد از اظهارات بولتون آن را متکبرانه و توهین آمیز خواند. جان بولتون پیشتر به کشور‌هایی که کاخ سفید آن‌ها را مانعی در برابر گسترش نفوذ واشنگتن در آمریکای لاتین می‌نامد، هشدار داد.

از زمان آغاز بحران سیاسی در ونزوئلا که با به رسمیت شناختن خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور از سوی آمریکا تشدید شد، آمریکا چندین دور تحریم را علیه دولت کاراکاس اعمال کرده است. تحریم‌های آمریکا عمدتا بخش‌های نفتی و بانکی ونزوئلا و نیز وابستگان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور را هدف قرار داده است.

دکترین مونرو، که در سال ۱۸۲۳ توسط جیمز مونرو، رئیس جمهور وقت آمریکا ارائه شد، با هدف جلوگیری از نفوذ اروپا در آمریکا ارائه شد. این دکترین تمامی کشور‌های آمریکای جنوبی را به عنوان منطقه‌ای از منافع آمریکا اعلام کرد. دکترین مونرو به عنوان مبنایی برای شکل دهی اکثر سیاست‌های واشنگتن در قبال این منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار