رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماری‌های دامی استان قزوین گفت: پارسال بیش از ۹۲ هزار مورد تست سل و ۷۲ هزار تست بروسلوز در استان انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، غلامرضا توکلی رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماری‌های دامی استان قزوین با اشاره به انجام تست سل و بروسلوز برای بیش از ۱۶۴ هزار رأس دام گفت: در این آزمایش‌ها ۱۴ راس دام آلوده به بیماری سل و ۱۱ راس دام آلوده به بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی استان قزوین شناسایی شد.

توکلی افزود: با توجه به تحلیل آماری میزان درصد آلودگی درباره بیماری سل یک دهم در صد والودگی بین گله‌ای ۷ و یک دهم درصد و در مورد بیماری بروسلوز نیز در صد الودگی یک دهم درصد و میزان الودگی بین گله‌ای ۹ و دو دهم درصد است که از این لحاظ وضعیت دامداری‌های استان با توجه به میزان میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قراردارد.

وی اضافه کرد: پایش‌های مستمر این اداره کل در دامداری‌های استان براساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و نیز نظارت مستمر کارشناسان این اداره کل بر رعایت اصول امنیت زیستی در واحد‌های دامی ازقبیل رعایت ضوابط بهداشتی وقرنطینه‌ای، کنترل ورود وخروج دام، اصلاح ساختار فنی دامداری‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی و نیز مایه کوبی بروسلوز حائز اهمیت است.

رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماری‌های دامی استان گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته پرداخت غرامت به صاحبان دام‌های راکتور سل وبروسلوز در سال ۹۷ وماقبل آن حاصل شده است که در موعد مقرر به دامداران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ک

شناسایی ۲۵ دام آلوده به بیماری سل و بروسلوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.