معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه متعهد شده ۳۲ هزار فقره تسهیلات به استان‌های سیل زده در کشور با بهره کم پرداخت می‌شود.

پرداخت 32هزار فقره تسهیلات به استان سیل زده

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، محمد جعفر کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: این وزارتخانه متعهد شده ۳۲ هزار فقره تسهیلات به استان‌های سیل زده در کشور با بهره کم پرداخت می‌شود.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این تسهیلات از چهار هزار فقره آغاز شده و در تلاشیم تمامی سیل زدگان در اسرع وقت از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: در قالب طرح امید تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای تأمین لوازم خانگی در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد و هر فردی که درخواست بدهد، می‌تواند از این وام استفاده کند.

کبیری اضافه کرد: نرخ این تسهیلات از نرخ بازار کمتر است و اگر در روز‌های آینده تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت اختصاص یابد نرخ این وام را کاهش می‌دهیم.

کبیری گفت: به طور طبیعی بحران‌ها چند مرحله دارند که بعد از گذشتن از مرحله بحران و عبور از مشکلات، بحث احیای اشتغال از دست رفته و تأمین معیشت پایدار آسیب دیدگان مطرح است و وزارت کار از همان مرحله اول با تهیه و تأمین بسته‌های غذایی، دارویی و بهداشتی در این حادثه حضور داشت.

وی با بیان اینکه طرح وفاق نیز برای تسهیل خدمت رسانی به سیل زدگان اجرا می‌شود، گفت: در این طرح تسهیلاتی با اقساط بلند مدت و نرخ چهار درصد که سقف آن ۵۰ میلیون ریال است در اختیار سیل زدگان قرار میگیرد، اما اقساط ماهیانه آن را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌کند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه ساخت مجدد ۱۵۰ خانه روستایی سیل زده را متعهد شده است.

انتهای پیام/اس

پرداخت تسهیلات به استان های سیل زده کشور

برچسب ها: تسهیلات ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.