معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فعالیت ۴ مرکز فوق تخصصی ناباوری در استان خبر داد.

روحانی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به حمایت از زوج‌های ناباور در استان و استان‌های همجوار اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست جمعیتی فرزندآوری و وزارت بهداشت برنامه‌های حوزه بهداشتی از مدت قبل در استان آغاز شد.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی جمعیت فرزندآوری برای زوج‌های جوان، تشویق زوج‌های جوان و تک فرزند برای فرزند آوری، شناسایی زوج‌های ناباور در مراکز بهداشت، درمان و مراکز تحت کنترل پزشکان خانواده و معرفی به پزشکان متخصص زنان و زایمان از برنامه‌های حمایتی این دانشگاه اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برپایه آمار ۱۵ تا ۲۰ درصد زوج‌های استان نابارور هستند، گفت: در این مراکز زوج‌های نابارور معرفی و اقدامات و آزمایش‌های اولیه برای زوجین انجام می‌شود.
 
روحانی زاده افزود: در صورتی که در این مرحله باروری زوج‌های جوان با موفقیت انجام نشود، زوجین به مراکز فوق تخصصی ناباوری در استان که نظارت و کنترل تحت دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند معرفی می‌شوند.
 
وی به فعالیت ۴ مرکز فوق تخصصی ناباروری در استان اشاره کرد و گفت: این مرکز به طور مرتب توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی استان نظارت و کنترل می‌شود.
 
وی افزود:بیماران استان و استان‌های همجوار به مهمترین مرکز فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری مراجعه خواهند کرد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بهترین سن باروری خانم‌ها سنین ۱۸ تا ۳۷ سال است.
 
انتهای پیام/آ
 

۴ مرکز فوق تخصصی ناباوری در مازندران فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.