مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به سیلابی و باتلاقی شدن بخشی از عرصه کویر لوت، گردشگران از سفر به عمق این منطقه تا عادی شدن شرایط خودداری کنند.

گردشگران از سفر به عمق کویر لوت خودداری کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به بارندگی های روزهای اخیر گفت: با توجه به سیلابی و باتلاقی شدن بخشی از عرصه کویر لوت، گردشگران برای پرهیز از خطرات احتمالی از سفر به عمق این منطقه تا عادی شدن شرایط خودداری کنند.

وی افزود: همچنین سیلاب باعث تخریب بخش‌هایی از جاده نهبندان به شهداد شده که دسترسی به منطقه گندم بریان و رود شور را غیرممکن کرده است.

وی تصریح کرد: هر چند مجوز ورود تور‌های گردشگری به کویر لوت توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر می‌شود، اما به علت آبگرفتگی و نبود امکان تردد در بخش‌هایی از بیابان لوت، ورود به این نقاط با مخاطراتی برای گردشگران همراه است.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در ورودی جاده شهداد به نهبندان مستقر هستند و نظارت کامل را بر فعالیت گردشگران در منطقه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت تور‌های آفروید در کویر لوت تاکید کرد: توصیه می‌شود تا باز شدن مسیر‌ها و برطرف شدن مشکلات از عبور و مرور در منطقه خودداری کنند تا برای خود و خودرو هایشان مشکلی پیش نیاید.

افضلی تصریح کرد: با تلاش‌های نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی در بارش‌ها و سیلاب روز‌های گذشته هیچ گونه مشکلی برای گردشگران پیش نیامده و امینت در کویر لوت برقرار است.

وی افزود: گردشگران و مسافران در صورت پش آمدن مشکلی با نیرو‌های امدادی و حفاظتی منطقه تماس بگیرند و از هر گونه ماجراجویی خودداری کنند.

بر اثر بارش‌های شدید در کویر لوت کیلومتر ۶۰ تا ۷۵ محور ارتباطی شهداد - نهبندان به صورت کامل تخریب شده و عبور از این محور از روز یکشنبه تاکنون به دلیل وقوع سیلاب همچنان ناممکن است.

کویر لوت حدود ۱۷۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که بیش از ۱۰ درصد مساحت کل کشور را شامل می‌شود و ۴۰ هزار کیلومتر مربع آن در محدوده جغرافیایی استان کرمان قرار دارد.

در تابستان سال ۱۳۹۵ بخش بزرگی از کویر لوت که بین سه استان کرمان، سیستان بلوچستان و خراسان جنوبی واقع شده به عنوان نخستین جاذبه طبیعی کشور در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار