معاون امور معدن سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: بهره برداری از معادن بدون رضایت معارضان نمی‌تواند صورت بگیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،   عزت الله حاصلی معاون امور معدن سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه   به دنبال اعتراض جمعی از اهالی روستای ده کبود نسبت به نادیده انگاشته شدن حق چرای دام و خسارت به اراضی آن‌ها در بهره برداری از معدن منگنز گفت :  مهلت پروانه معدن منگنز روستای ده کبود از توابع دهستان دورود فرامان کرمانشاه به دلیل اتمام یکساله آن پایان یافته و بهره برداران آن باید از اول درخواست تمدید آن را ارائه کنند که درخواست تمدید آن‌ها هنوز از وزارت نیامده است.

وی  ادامه صدور پروانه حق بهره برداری از معادن را طبق طرح کاداستر و رعایت اصول فنی و مالی، استعلام از ادارات مختلف مانند اداره منابع طبیعی، محیط زیست، میراث فرهنگی  دانست و گفت: استعلام‌های این معدن از این نظر هیچ مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد: حل معارضان طبق تعهد و سند واگذاری بر عهده مالکان است و قانون اجازه بهره برداری به پروژه‌ای که معارض داشته باشد، تا زمان کسب رضایت معارضان نمی‌دهد و اهالی این روستا نیز باید به قانون مراجعه کنند.

حاصلی در پایان بیان داشت: وجود معارض برای بهره برداری از معدن منگنز روستای ده کبود دورود فرامان به وزارت ارسال شده و مالکان باید رضایت اهالی محل را برای آغاز بهره برداری کسب کنند.

 

انتهای پیام/ز

 

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.