سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه سرد و بارشی از عصر فردا جمعه ۳۰ فروردین ماه به استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، با گذر موج اول سامانه ناپایدار، طی امروز آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه ابری با وزش باد خواهد بود و وزش باد در برخی مناطق استان از جمله مناطق شمالی گاهی تند انتظار می‌رود.

وی افزود: روند کاهش دما نیز از امروز آغاز و تا اواسط هفته آینده در استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: موج دوم این سامانه طی فردا بویژه در اواخر وقت فردا جمعه ۳۰ فروردین و قبل ازظهر روز شنبه هفته آینده، موجب بارش باران در غالب مناطق استان (در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف) خواهد شد.

محمدی بیان کرد: به دلیل نفوذ زبانه‌های پرفشار سطح زمین از روز شنبه تا سه شنبه هفته آینده در طول روز‌ها هوای نسبتاً سرد حاکم بوده و در طول شب‌ها و اوایل صبح در بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی استان، دمای هوا زیر صفر درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با گذر کامل این سامانه بارشی و سرد، سامانه دیگری در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

گفتنی است بر اساس اطلاعیه هواشناسی کشاورزان استان مواردی همچون تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و انبار‌ها بویژه انبار سیب زمینی، خودداری از انتقال و محافظت از کندو‌ها به دلیل کاهش دما، حفاظت از نهال‌های جوان و تازه کشت شده.

تمهیدات لازم جهت سوزاندن لاستیک، کاه و کلش و ایجاد دود در اطراف باغات میوه به منظور جابجایی دمای هوا و استفاده از دستگاه‌های جلوگیری از سرمازدگی (مولد باد) و راه اندازی آن در صورت لزوم توصیه می‌گردد.

انتهای پیام/ح

روند کاهش دما در اردبیل تداوم خواهد داشت

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.