خطیب جمعه کرمان با محکوم نمودن اقدام وقيحانه سردمداران آمريکا نسبت به سپاه پاسداران گفت: سپاه در صحنه کمک رسانی به سیل زدگان در خط مقدم بود.

سپاه در صحنه کمک رسانی به سیل زدگان در خط مقدم بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام  شیخ بهایی خطیب جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته بعد از سفارش به تقوای الهی، بیم از عقاب الهی و تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج) به بیان شرحی از سوره جمعه پرداخت و گفت: این سوره با تسبیح شروع می‌شود .

خطیب جمعه کرمان گفت: سبحان الله یعنی خداوند از هر عیب و نقصی بری است و همه مراتب وجود و موجودات عالم و تمام کائنات به این که ناحیه خداوند متعال هیچ عیب و نقصی وجود ندارند، معترفند.

وی با بیان اینکه زمانی مشکلات ما برطرف می‌شود که ما یه این باور برسیم که همه مشکلات از طرف ماست، افزود: اگر ما توانستیم با همه موجودات عالم هم صدا و هماهنگ شویم و به این باور برسیم که خداوند هیچ اشکالی ندارد و مشکلات از طرف ماست و در دستور خداوند هیچ مشکلی وجود ندارد و خداوند فرمان می‌دهد و فرمانش باید اجرا شود.

خطیب جمعه کرمان گفت: وقتی خدا را تسیبیح کردیم خدا را در اجتماع الهی خواست نشان دهد یعنی ملک مال خداست و خداست که به هر که بخواهد حکومت می‌دهد، ما منتطر حکومت جهانی حضرت مهدی هستیم.

وی افزود: کسی که می‌خواهد حکومت کند باید حکومت را نخواهد و حکومت دنیا را نخواهد و خداوند تکلیف می‌کند که حکومت را بپذیرد. ولی فقیه باید عادل باشد و در نظام جمهوری اسلامی در پذیرش مسئولیت خودش باید عادل باشد.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت دسترسی به امام معصوم نداریم و باید به، ولی فقیه مراجعه کنیم. افزود: بیانیه‌های رهبری و گام دوم خط مشی را نشان ما می‌دهد.

خطیب  جمعه کرمان گفت: در زمان امام زمان دعای مربوط به حضرت مهدی (عج) در مفاتیح هم هست در این دعا امام زمان آرزو‌های خودش را برای جامعه بشری بیان می‌کند و اینکه امام زمان میاد چه جانعه‌ای را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه میهمانی ویژه است و مهمانی خدا روزه است و نخوردن و ترک لذت است که البته میهمانی چیز دیگری است و در مناجات شعبانیه تجلی کرده است، از نمازگزان خواست، ماه مبارک و ماه شعبان را دریابید.

وی به نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: شب نیمه شعبان کم از شب قدر ندارد و اعمال ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان اینکه در شب و روز نیمه شعبان مجالس جشن برپا باشود و همه به هم تبریک و کادو بدهند، ولی با غفلت و گناه همراه نباشد، افزود: بعضی‌ها به اسم امام زمان (عج) مجالس لهو دارند که باید به آن‌ها تذکر داد و آن‌ها را راهنمایی کرد و امر به معروف و نهی از منکر کرد و هر کس که منکر می‌کند باید به چشم بیمار نگاه کرد و پزشک با بیمارش دعوا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خود را برای ماه رمضان آماده کنید و به ترجمه آیات قرآن نگاه کنید و به آن‌ها فکر کنید، گفت: اگر حکومت متعلق به خدا و ائمه اطهار است و امام زمان (عج)  می‌آید جامعه مهدوی برپایه قرآن راه می‌اندازد، قرآن می‌گوید:" اشدعلی الکفار، رحماء بینهم" مسلمین در بین یکدیگر متحدند.

وی بیان داشت: در حادثه سیل اخیر همه مردم ایران شیعه و اهل سنت برادرانه برای کمک رفتند؛ اما، در مقابل دشمن اشدا هستند.

خطیب نمازجمعه کرمان با اشاره به اقدام قبلی ترامپ مبنی بر تروریست خواندن ملت ایران و اقدام اخیرش مبنی بر گروه تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عجیب است هر چه شایسته خودشان است به بقیه نسبت می‌دهند، مشرکین مکه به پیامبر (ص) دروغگو، دیوانه نسبت می‌دادند این‌ها مال خودشان بود، آنچه را که خودشان شایسته اند به دیگران نسبت می‌دهند.

وی با بیان اینکه خداوند دشمنان ما را احمق آفریده است، افزود: آن‌ها می‌توانستند بعضی مواقع یک کاری بکنند با تبلیعاتشان مردم را نسبت به نیرو‌های مسلح، سپاه، بسیج و ارتش بدبین کنند؛ اما، از حماقتشان وقتی این اقدام را انجام دادند که سپاه در صحنه کمک رسانی به سیل زدگان در خط مقدم بود.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به پوشیدن لباس پرافتخار سپاه تاکید کرد: همه ما یک صدا می‌گوئیم که ما ملت ایران همه سپاهی هستیم.

حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) فرموده اند هر جا دیدید دو روایت به شما رسید یکی طبق نظر دشمنان و یکی خلاف نظر آن‌ها بود، موردی را اجرا کنید که مخالف نظر دشمنان است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده اند هر چه که دیدید دشمن از آن تعریف کرد، در آن بازنگری کنید.

وی یادآور شد: یک زمانی دشمن در این کشور از رنگ سبز حمایت می‌کرد و یک عده از دشمنان شناخته شده و افرادی نیز سبز شدند و معلوم شد رنگ شیطانی است و، اما یک زمانی این رنگ سبز به رنگی تبدیل شده که دشمنان با آن مخالفت کردند و دیدید که در چند ماه گذشته دشمنان چه توطئه‌هایی علیه سپاه کردند.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: سپاه یک نهاد است و ممکن است افرادی در این لباس نیز اشتباه کنند و این موضوع در هر لباسی ممکن است رخ دهد و در حقیقت روحانیت، سپاه، ارتش، بسیج، دانشگاهیان و دیگر اقشار مدافعان و محافظان اسلام هستند و تبلغیات دشمن اثر نمی‌کند.

حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان اینکه سیل اخیر یک امتحان، بلا و نعمت بود، گفت: این سیل از نظر خسارت‌های وارده به مردم یک بلا بود، اما نعمت این بود که دل‌ها را به هم نزدیک کرد.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه باید با تدبیر رسیدگی کند که اگر در حادثه سیل اخیر کوتاهی شده حتما با مقصران برخورد شود و مسئولان باید از این تجربه گرانقدر که به آسانی به دست نیامده استفاده کرده و تصمیمات درست، دقیق، بدون تکیه به دشمن و با تکیه به نیرو‌های جهادی، جوانان، شرکت‌های دانش بنیان و در سایه منویات رهبری را اتخاذ کنند و برنامه ریزی کرده و به موقع اجرا کنند و به درستی نظارت شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار