سید محمد دهنوی گفت:تشکل‌های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در سیل اخیر به خوبی نشان دادند که ظرفیت کار عملیاتی مشترک را دارند.

قدرت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی در سیل اخیر مشخص شدبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد دهنوی دستیار اجرایی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در نشست گام دوم عملیات ملی رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری ویژه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها که در مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد در مورد دلایل ورود سازمان تبلیغات اسلامی به مسئله سیل اظهار داشت: مبنای اولیه ما برای ورود به این مسئله وظیفه‌ای بود که حضرت آقا بر دوش آحاد مردم و دستگاه‌ها گذاشتند و سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی مردمی در این موضوع ورود یافت.

وی افزود: حضور پررنگ روحانیون، ایجاد پایگاه‌های موقت فرهنگی، شکل‌دهی ستاد بحران و ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی، باز کردن درب مدارس صدرا، حسینیه‌ها و مساجد از جمله مواردی به شمار می‌روند که سازمان تبلیغات اسلامی برای کمک به سیل زدگان انجام داد.

دهنوی با اشاره به این موضوع که در سیل اخیر قدرت بسیج کنندگی سازمان تبلیغات اسلامی مشخص شد، بیان کرد: در برخی از کشور‌ها وقوع بحران را یک فرصت تبلیغی فرهنگی محسوب می‌کنند و افزایش سرمایه اجتماعی که به واسطه فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق سیل زده کسب شد را باید با برنامه‌ریزی تثبیت کرد.

دستیار اجرایی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سیل اخیر مؤسسات، ادارات و تشکل‌های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به خوبی نشان دادند که ظرفیت کار عملیاتی مشترک را دارند و فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق سیل زده نیز با ایجاد ستاد برنامه‌های آتی سیل در سه مرحله برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و برنامه دوساله استمرار خواهد یافت.

در پایان سخنان خود یاد آور شد: شکل دادن یک اتاق وضعیت، ایجاد ستاد تبلیغی فرهنگی، ایجاد قرارگاه جهادی، ایجاد قرارگاه دانش آموزی، بحث اطلاع‌رسانی و رسانه، مطالبه گری برای آماده سازی مدارس در مناطق سیل زده، بحث زنان و کودکان، اولویت‌های ستاد فرهنگی سیل در سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.