استاندار خوزستان از برنامه ریزی برای تامین ۸۰۰ کانکس مجهز به وسایل سرمایشی برای سیل زدگان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به گرم شدن تدریجی هوا در استان و اسکان برخی از سیل‌زدگان در جنگل‌های «خسرج» و مناطق دیگر گفت: برنامه‌ریزی‌هایی به منظور تامین حدود ۸۰۰ کانکس همراه با وسایل سرمایشی برای این سیل‌زدگان انجام شده است.

وی به تدارک اقلام مختلف برای سیل‌زدگان، بیان داشت: ۱۱ قلم در پکیج‌های مختلف برای رفع نیاز‌های سیل‌زدگان بسته‌بندی شده و تاکنون ۱۵ هزار پکیج بین این سیل‌زدگان توزیع شده و این پکیج‌ها برای یک خانواده پیش‌بینی شده است و ۵ هزار پکیج دیگر نیز برای توزیع آماده هستند.

شریعتی با اشاره به آغاز اقدامی جدید از روز گذشته برای سیل زدگان تصریح کرد: برای گروه‌ها، سنین مختلف، زنان، مردان و کودکان در حال تهیه و توزیع لباس و کفش هستیم.

استاندار خوزستان اذعان داشت: اهالی برخی مناطق نیز به علت وجود دام‌هایشان امکان اسکان در کمپ‌ها را نداشتند و در جنگل‌های خسرج و مناطق دیگر اسکان داده شده‌اند که این سیل‌زدگان نیز وضعیت مناسب و مطلوبی ندارند؛ اگرچه وضعیت آن‌ها از روز اول بهتر شده و چادر دارند و غذا‌های آن‌ها تامین شده، ولی این افراد مشکلاتی از قبیل کمبود سرویس‌های بهداشتی دارند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه این افراد ساکن روستا هستند و احتمالا مدت بیش تری در این مکان‌ها زندگی کنند به معاونت پشتیبانی استانداری و بنیاد مسکن دستور داده شد که برنامه‌ریزی کنند و تیمی برای این موضوع تشکیل شود تا برای تامین محل اسکان این افراد از طریق کانکس اقدام شود.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه این سیل‌زدگان حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ خانوار هستند، افزود: در نظر داریم کانکس‌ها همراه با وسایل سرمایشی برای این افراد آماده شوند تا در صورتی که نیاز به اسکان این افراد در دوره تابستان بود شرایط زندگی برای آن‌ها مهیا باشد.

وی اذعان داشت: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم ذره‌ای از آلام این سیل‌زدگان را کاهش دهیم، البته این اقدامات هم به کمک نیرو‌های مردمی، داوطلب و به صورت خودجوش در حال انجام است که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

شریعتی گفت: کار‌های بسیار ارزنده‌ای شده است که از مردم، دستگاه‌های اجرایی، خیرین، موکب‌ها، نیرو‌های بسیج و جمعیت هلال احمر تشکر می‌کنم. استان‌های معین نیز زحمات زیادی کشیدند و کمک کردند و در توسعه و گسترش خدمات به ما یاری دادند که از آن‌ها نیز سپاسگزارم.

انتهای پیام/گ

لزوم تجهیز محل‌های اسکان به وسایل سرمایشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.