رئیس مجلس عراق گفت بغداد اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای برهم زدن ثبات دیگر کشورها استفاده شود.

عراق: اجازه استفاده از خاک خود برای بی‌ثبات کردن کشورهای همسایه را نمی‌دهیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحدث، محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق از گسترش روابط این کشور با کشورهای همسایه استقبال و تاکید کرد عراق اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای برهم زدن ثبات دیگر کشورها استفاده شود.

الحلبوسی درباره نشست مشترک روسای پارلمان های کشورهای همسایه عراق در روز شنبه در بغداد گفت: برگزاری این نشست برای حمایت از ثبات عراق اهمیت دارد. کشورهای همسایه می توانند به تقویت ثبات منطقه و عراق کمک کنند. ثبات عراق برای ثبات منطقه اهمیت دارد و باید تلاش های گسترده و مستمر در این باره صورت گیرد. اگر ثبات سیاسی داخلی و خارجی وجود نداشته باشد، نمی توانیم به مرحله ثبات امنیتی و اقتصادی برسیم. ما برای تعامل با کشورهای عربی، کشورهای همسایه و سپس تفاهم با دوستان خود در جهان تلاش می کنیم که تاثیر مثبتی بر بازسازی عراق و تامین امنیت مرزها خواهد داشت.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات عراق در طول سال های گذشته تامین نشدن امنیت مرزها بوده است که به تروریست ها اجازه داد از این مرزها، وارد خاک عراق شوند. تامین امنیت مرزهای عراق همچنین به امنیت کشورهای همسایه هم کمک خواهد کرد و اجازه تردد گروه های تروریستی بین کشورهای منطقه را نخواهد داد. ما در مورد این نشست، خوشبین هستم. به ویژه شاهد گشایش و تفاهم در روابط عراق با کشورهای همسایه هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار