استاندار خراسان شمالی در سفر به مانه و سملقان، از خانواده‌های جانباختگان سیل در اسفند پارسال و فروردین امسال در دهستان شیرین سوی این شهرستان دلجویی کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی هدف از این سفر را بررسی وضعیت منطقه، آشنایی با مشکلات خانواده‌های سیلزده و رسیدگی به وضعیت معیشتی، مسکن و نحوه امرار معاش آنان عنوان کرد
وی افزود: تلاش خواهیم کرد با تخصیص تسهیلات لازم به خانواده و فرزندان قربانیان این حادثه طبیعی، برای اشتغال و توانمندسازی آنان گام موثری برداشته شود.
استاندار خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد که با انجام اقدامات مناسب مدیریتی از جمله تامین مسکن مقاوم، بتوان از بار آسیب‌های حوادثی، چون سیل کاست.
شجاعی، رفع مشکلات راه روستایی، ابنیه و مسکن غیرمقاوم را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و اظهار داشت: این موارد در دستور کار قرار دارد تا دیگر شاهد این گونه مشکلات و خسارات نباشیم.
وی با اشاره به محرومیت روستا‌های خراسان شمالی نسبت به دیگر استان ها، گفت: نواحی روستایی خراسان شمالی در مقایسه با روستاییان دیگر استان‌ها درآمد پایینی دارند که باید برای افزایش درآمد روستاییان برنامه ریزی هدفمندی صورت گیرد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: علیرغم اینکه نظام و دولت در سالیان گذشته خدمات بسیاری برای رفع محرومیت در منطقه انجام داده اند، ولی هنوز متاسفانه شاهد فقر زیادی در روستا‌های این استان هستیم که باید تلاش کنیم تا اقتصاد روستاییان تقویت شود.
استاندار خراسان شمالی با خانواده جوان ۲۳ ساله روستای کریک در بخش مرکزی مانه و سملقان، که در جریان سیلاب غرق شده بود و نیز خانواده ۲ چوپان غرق شده در روستا‌های یموق و چاقان در دهستان شیرین سو از توابع بخش مانه این شهرستان دیدار و از آنان دلجویی کرد.
در این دیدار مقرر شد به خانواده هر یک از این قربانیان سیل ۱۰۰ میلیون ریال کمک شود.
شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در سیلاب‌های نوروزی امسال ۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال خسارت دیده و ۳ نفر نیز در این حوادث جان باختند.
انتهای پیام / م

استاندار خراسان شمالی از خانواده جانباختگان سیل در مانه و سملقان سرکشی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.