رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به انتشار گزارش مولر اعلام کرد کنگره باید تاثیر عملکرد رئیس‌جمهور این کشور را بر سیاست خارجی بررسی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان، در بیانیه‌ای درباره گزارش رابرت مولر، بازرس تحقیق درباره موضوع دست داشتن روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، اعلام کرد کنگره باید تاثیر عملکرد رئیس جمهور را بر سیاست خارجی آمریکا با دقت بررسی کند.

در این بیانیه آمده است: «هسته این گزارش تصویری خیلی واقعی را از حمله گسترده روسیه به دموکراسی آمریکا به تصویر کشید. این موضوع را نمی‌توان نادیده انگاشت. من قصد دارم طرحی را ارائه کنم که عاملان این اقدام را مجازات می‌کند و به جلوگیری از تلاش‌های آتی برای مداخله در انتخابات ما کمک می‌کند. همزمان این گزارش این مسئله را روشن کرد که رئیس جمهور به دنبال معامله با روسیه بوده و سعی کرده آن را پنهان کند.

باتوجه به امتناع رئیس جمهور از افشای معاملات تجاری خارجی‌اش از زمان ورود به کاخ سفید، مردم آمریکا درباره ابعاد نفوذ یک قدرت خارجی بر رئیس جمهور بی‌اطلاعند. این‌ها تناقضاتی است که قانون اساسی ما با آن‌ها مقابله می‌کند. کمیته امور خارجه از اختیارات نظارتی‌اش برای بررسی بیشتر این مسئله استفاده می‌کند که آیا رئیس جمهور از سیاست خارجی آمریکا بجای پیشبرد منافع کشور در پیشبرد منافع خودش استفاده کرده است یا خیر.

در نهایت، این گزارش همچنین رئیس جمهوری را در آمریکا نشان می‌دهد که حاکمیت قانون را رد می‌کند. ما باید در روز‌های پیش رو این مسئله را مدنظر قرار دهیم که جهان در حال نظاره است آیا ابزار دموکراسی ما -از جمله طیف وسیعی از کنترل‌ها و ارزیابی‌های در دسترس کنگره- به شیوه‌ای که باید، کارایی دارد یا خیر. این لحظه‌ای مهم برای دموکراسی آمریکا و افرادی در جهان است که ما را به عنوان طلایه‌دار عدالت زیرنظر دارند.»

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار