مردم استان مرکزی در حال برگزاری جشن‌های نیمه شعبان هستند.

جشن‌های منتظران ظهور در استان مرکزی / ۲ جشن بزرگ نیمه شعبان در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  مردم استان مرکزی در آستانه نیمه شعبان با آذین بندی خیابانها و سر در منازل درحال برگزاری جشن ولادت منجی عالم بشریت مهدی موعود هستند برخی از این جشن‌های در روز‌های اخیر برگزار شده و برخی جشن‌ها هم امشب و فردا برگزار می‌شوند.

منتظران ظهور حضرت در استان مرکزی مراسم جشن‌های کوچک و بزرگ تدارک دیده اندو در حد وسع جشن‌ها را در مساجد، امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌کنند تا در ارادت به امام دوازدهم قدمی برداشته باشند.

مراسم جشن با حضور جوانان و هنرمندان کشوری و استانی در اراک برگزار و با استقبال اهالی شهر اراک مواجه شد.

دوازدهمین جشنواره شعر انتظاراستان مرکزی هم در زرندیه به دلیل احترام به هموطنان عزیز سیل زده در شمال و جنوب کشور به صورت همایش برگزار شد

این همایش با هدف ارتقاء سطح شعر ائینی و مذهبی و بسط و گسترش شعر آئینی در بین جوانان و شاعران با حضور شرکت کنندگان کشوری و و استانی برگزار شد و شاعران به خواندن شعر خود درباره انتظار و فرهنگ مهدویت پرداختند.

همچنین مراسم جشن با شکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان محلات در طبیعت زیبا و بهاری روستای گل چشمه محلات با برنامه‌هایی همچون اجرای مولودی خوانی، پخت آش محلی توسط بانوان، مسابقات ورزشی بین کودکان خردسال، مسابقات آوازخوانی محلی و دیگر برنامه‌های شاد و متنوع برگزار شد.

دانشجویان دانشگاه اراک هم جشن نیمه شعبان را با همکاری تشکل‌های بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی مستقل، هیئت جوادالائمه و مجموعه سه شنبه‌های مهدوی در سالن شهیدچمران علوم پایه برگزار کردند.

۲ جشن بزرگ نیمه شعبان در اراک

همچنین شفیعی معاون اجرایی ستاد نماز جمعه اراک در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: جشن نیمه بزرگ شعبان با حضور جوانان و هنرمندان کشوری و استانی  در روز یکشنبه یکم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

شفیعی ادامه داد: سخنرانی مداحی مولودی خوانی اهدای جوایز به قید قرعه برای اسامی مهدی و نرگس از برنامه‌های جشن نیمه شعبان است.

همچنین به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی جشن بزرگ نیمه شعبان امشب ساعت ۲۱/۳۰ دقیقه در آستان مقدس امام زاده محمد عابد (ع) مشهد میقان اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.