نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت:سنت حسنه وقف با رویکرد پویا وانعطاف پذیری که دارد همواره رفع نیاز از جامعه را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس،  در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه ارزشمند خود تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکت و برون رفت از مشکلات فعلی را ترسیم کردند و شعار سال را بی جهت رونق تولید نامگذاری نکردند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب، رمز عبور از مشکلات معشیت جامعه را در تولید می‌دانند و دولت باید با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و صنعتی به این سیاست کلی نظام جامع عمل بپوشاند.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، سازمان اوقاف را یکی از نهاد‌های موثر در رونق تولید خواند و گفت: سنت حسنه وقف با رویکرد پویا و انعطاف پذیری که دارد همواره رفع نیاز از جامعه را هدف قرار داده است.
حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری، سرمایه گذاری در موقوفات و تبدیل به احسن آن‌ها را از راهکار‌های کمک به رونق تولید در کشور برشمرد و افزود: توجه به رونق تولید مورد توجه متولیان وقف در به ثبت رساندن وقف‌های جدید و جهت دهی به نیات واقفان باشد.
وی گفت: هر چه قدر بتوانیم فقر را در جامعه ریشه کن کرده و نیاز به خارج را کاهش دهیم به هدف متعالی سنت وقف هم نزدیک‌تر شده‌ایم.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جنگ همه جانبه اقتصادی دشمنان اسلام علیه ایران و مردم کشور، افزود: حتی وارد کردن نام سپاه به گروه‌های تروریستی با هدف فشار اقتصادی بر مردم انجام شده است.
افتخاری افزود: رئیس جمهور آمریکا به وضوح در منطقه خاورمیانه به دنبال تقویت تروریست و شرارت است.
وی، در بخشی دیگر از سخنان خود به گردشگر پذیر بودن شهرستان‌های فومن و شفت اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت گردشگری مذهبی شهرستان‌های فومن و شفت می‌توان برای توسعه استان بهره برد.
همچنین، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار گفت: مردم از مسئولان انتظار توجه و دقت بیشتر نسبت به وضعیت معیشتی مردم دارند.
وی نامگذاری امسال را به نام رونق تولید بسیار هوشمندانه خواند و افزود: چندین سال است که شعار سال‌ها رویکرد اقتصادی دارد و با توجه به تحریم‌های دشمنان، مهمترین راهکار خروج از بن بست اقتصادی رجوع به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، ایران اسلامی را سرشار از منابع انسانی و طبیعی و معدنی دانست و گفت: مدیریت منابع و ظرفیت‌های انسانی و طبیعی هم باید هوشمندانه و در جهت رفع نیاز کشور از بیگانگان باشد.
حجت الاسلام علیزاده، به رویکرد جدید سازمان اوقاف در ورود به عرصه‌های تولید و نیاز روز جامعه اشاره کرد و افزود: وقف یه نهاد مردمی و در خدمت مردم برای رفع نیاز‌های آنان است.
وی، ویژگی فعالیت‌های سازمان اوقاف را انجام فعالیت‌های فرهنگی در کنار امور اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: سازمان اوقاف در جهت گیری وقف‌های جدید برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، کاهش فاصله طبقاتی و آموزش فنون و حرفه‌های مختلف تلاش بسیاری انجام داده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت:یکی از مواردی که مجلس و نمایندگان می‌توانند به سازمان اوقاف در پیشبرد اهداف اقتصادی و فرهنگی کمک کنند مبارزه با موقوفه خواری است.
حجت الاسلام علیزاده افزود: سازمان اوقاف و اوقاف گیلان با جدید به دنبال تثبیت مالکیت موقوفات هستند و به توفیقات قابل توجهی در سال‌های اخیر دست پیدا کرده‌اند.
وی همچنین گفت: همه باید تلاش کنیم انگیزه وقف در جامعه بیشتر و مردم با این نهاد کارآمد آشناتر شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: نگرش بعضی افراد باید به وقف تغییر کند تا وقف در جامعه نهادینه شود و اگر این اتفاق بیافتد مردم آثار و برکات وقف را بیشتر و ملموس‌تر می‌بینند.

انتهای پیام/آ

اوقاف سازمانی موثر در رونق تولید

برچسب ها: اوقاف ، رونق تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.