معاون امور جوانان وزیر ورش و جوانان گفت: دولت حامی تفکیک سازمان ملی جوانان است و اکنون با توجه به تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس منتظر رای این لایحه در صحن علنی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی تندگویان در نشست صمیمی جوانان و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان‌های دیر و کنگان تاکید کرد: آنچه مسلم است برای تصویب نهایی تفکیک سازمان ملی جوانان باید منتظر رای نمایندگان مجلس باشیم و جوانان این مطالبه را می‌توانند از نمایندگان خود در مجلس داشته باشند.

محمد مهدی تندگویان ادامه داد: دولت به طور قطع بودجه لازم برای این جدا سازی را پیش بینی کرده است.

وی در خصوص توجه وزارت ورزش و جوانان به حوزه جوانان، تاکید کرد: دکتر سلطانی فر، اگر در حوزه جوانان بیشتر وقت نگذاشته باشد، بدون شک کمتر از حوزه ورزش هم وقت نگذاشته و حتی در نشست با مدیران کل بیشتر از حوزه جوانان از مدیران کل پیگیری و مطالبه می‌کند.

معاون وزیر ورزش وجوانان، با اشاره به جنگ اقتصادی که کشور درگیر آن شده است، بیان کرد: جوانان در سخت‌ترین شرایط هم کشور را حمایت کردند و اکنون هم در جنگ اقتصادی می‌توانند به دولت کمک کنند.

جوانان دولت یار باشند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، همچنین در نشست صمیمی با سازمان‌های مردم نهاد شهرستان جم که در خانه جوان انارستان برگزار شد با اشاره به نقش جوانان در حمایت از دولت گفت: به طور قطع مطالبه گری جوانان حق آنهاست، اما انتظار داریم در کنار مطالبات پیشنهاد هم بدهند و از همه مهمتر به عنوان دولت یار حامی دولت باشند.

 تندگویان با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته جوان، افزود: باید واقع گرایانه به موضوعات نگاه کنیم به طوری که اکنون بر خلاف آن دوره‌ای که ما در سن جوانی قرار داشتیم، توجه ویژه‌ای به جوانان صورت گرفته است، به طور قطع ادعایی نداریم که همه مشکلات را حل کرده‌ایم، اما اکنون ببینید خطاب رهبری معظم به جوانان است، تغییر نگرش‌ها به جوانان است و قوانین در مجلس هم به سود جوانان بوده و دولت نیز در بدنه اجرایی از جوانان استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه در گذشته حرفی درباره سازمان‌های مردم نهاد، تصریح کرد: کار‌های بزرگی در حوزه جوانان صورت گرفته و بار‌ها هم تاکید کرده‌ام که اگر ایران بخواهد پیشرفت کند، این جوانان هستند که می‌توانند همچون دوره جنگ، نقش آفرینی ارزنده‌ای داشته باشند.

معاون امور جوانان  وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به ایجاد خانه‌های جوان کشور، استان بوشهر را در این زمینه پیشتاز خواند و گفت: در ابتدای فعالیت دولت، فقط هفت خانه جوان در کشور داشتیم، اما اکنون صد خانه جوان در ایران فعالیت می‌کند.

تندگویان اعتبارات معاونت امور جوانان را در سال ٩٧، ۵۰ میلیارد تومان دانست و افزود: با وجود منابع محدود کار‌های بزرگی انجام گرفته و حتی فراتر از انتظارات اتفاقات خوبی را رقم زدیم.

وی با بیان اینکه وظیفه وزارت ورزش و جوانان، تولید اشتغال نیست، افزود: اشتغال باید با هماهنگی دیگر وزارتخانه‌ها محقق شود، اما با این حال این وزارتخانه با پرداخت وام به صورت مستقیم دو هزار شغل ایجاد کرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: درخواست من از جوانان این است که فقط مطالبه گر نباشند هر چند به مطالبات آن‌ها توجه می‌شود، اما معتقدم جوانان باید پیشنهاد هم بدهند و حتی دولت یار باشند و از اعتمادی که مردم به آن‌ها دارند برای کمک به دولت استفاده کنند.

تندگویان نقش سازمان‌های مردم نهاد جوانان را در کمک به سیل زدگان قابل توجه دانست و گفت: دولت بدون کمک جوانان نمی‌توانست سیل را مدیریت کند. جوان‌ها در این مواقع حساس همچون جنگ بدون هیچ چشمداشتی وارد عرصه شده و موثر بوده اند.

انتهای پیام/ک

جوانان علاوه بر مطالبه گری، پیشنهاد هم بدهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.