مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برداشت پیاز بهاره از سطح ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان از مرز هفت هزار تن گذشت.

برداشت پیاز بهاره در ایرانشهر از مرز هفت هزار تن گذشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجید فیاضی  با اشاره به اینکه متوسط برداشت پیاز در ایرانشهر ۵۰ تن در هکتار است اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت بیش از ۱۵ هزار تن محصول پیاز برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای پیاز تولیدی ایرانشهر افزود: شرایط آب و هوایی منطقه موجب شده تا برای تولید پیاز کمتر از آفت کش‌ها استفاده شود به همین دلیل محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه کشت پیاز از آبان ماه آغاز شده و برداشت آن تا اواخر خرداد ادامه دارد، افزود: ارقام تگزاس و کریما در ایرانشهر کشت می‌شود.

فیاضی گفت: پیاز تولیدی ایرانشهر علاوه بر عرضه در بازار‌های سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان و فارس حمل می‌شود.

وی به اهمیت اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی برای صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: حدود هزار و ۲۰۰ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت محصول پیاز در این شهرستان مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/گ

برداشت پیاز بهاره در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار