شهردار کرمان انتقاد کرد؛

تولید ۳۵۰ تنی زباله و بازیافت ۲ درصدی !

شهردار کرمان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله تولید و دو درصد بازیافت می‌شود که باید گام اساسی برای بازیافت و تفکیک زباله از مبدا برداشته شود.

تولید ۳۵۰ تنی زباله  و بازیافت ۲ درصدی !به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران عالم زاده شهردار کرمان در مراسمی که به مناسبت روز جهانی زمین پاک در فرهنگسرای کوثر برگزار شد، با بیان اینکه در ایران باستان روزی به نام روز زمین پاک داشته ایم، گفت: اگر بخواهیم یک شهر پایدار داشته باشیم، باید به محیط زیستش توجه کنیم.

وی لازمه پایداری را توجه به بحث جمع آوری، تفکیک و بازیافت زباله عنوان کرد و افزود: تلاش ما باید بر این باشد که در حد توان، کمتر زباله تولیدکنیم.

عالم زاده با بیان اینکه رفتاری که با محیط زیست داشتیم، اشتباه بوده است و امروز بخشی از این مشکلات را می‌بینیم، بیان داشت: سیلاب‌ها به دلیل بی توجهی به محیط زیست و طبیعت اتفاق افتاده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه در کرمان روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله تولید و دو درصد بازیافت می‌شود، بیان داشت: باید گام اساسی برای بازیافت و تفکیک زباله از مبدا برداشته شود.

وی به فرهنگسازی و آموزش تفکیک زباله از مبدأ و نقش مؤثر آموزش دانش آموزان در آموزش و پرورش برای آگاه سازی در پاسداشت از محیط زیست و تفکیک زباله پرداخت.

عالم زاده با بیان اینکه با از بین بردن محیط زیست برای خودمان تهدید‌هایی را ایجاد کرده ایم، افزود: با بهره بردن از ظرفیت‌های مردم نهاد و هم افزایی می‌توانیم چالش‌های محیط زیست در همه حوزه‌ها را برطرف کنیم.

محمد فرشاد رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه برای حفاظت از محیط زیست فرهنگسازی باید در رأس باشد و در این راه انجمن ها، آحاد مردم، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی دارند، گفت: مردم باید زمین را خانه خود حس کنند.

وی همکاری دستگاه‌های ذیر ربط، چون شهرداری‌ها در شهرها، فرمانداری ها، استانداری‌ها و متولیان محیط زیست، جهاد کشاورزی و ... را برای داشتن زمینی مناسب و تحویل آن به آیندگان مؤثر دانست و گفت: با استفاده از کیسه های پارچه‌ای و سبد‌هایی که در قلعه گنج تولید می‌شود، می‌توان گام مؤثری برای استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی برداشت.

فرشاد با بیان اینکه در فرهنگ و اشارات مذهبی به حفاظت از محیط زیست و توسعه آن تأکید و در ایران باستان روزی به نام زمین پاک نامگذاری شده است، گفت: در کرمان هم همان طور که پیشینیان با ایجاد جنگل قائم وضعیت مناسبی را ایجاد کرده اند و یا در دوره ایی در بالای کوه‌های صاحب الزمان بیش از هزار اصله درخت کاشتند، می‌توانیم محیطی شاداب داشته باشیم.

مرجان شاکری رئیس سازمان محیط زیست استان کرمان در این جلسه نیز با گرامی داشت روز زمین پاک گفت: برای رسیدن به اهداف زیست محیطی راهی طولانی داریم و امیدواریم هم افزایی در طول سال ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما از مکتبی پیروی می‌کنیم که به محیط زیست پرداخته است، گفت: کودکان را با محیط زیست مأنوس کنیم و در برابر آن جبهه نگیریم.

درحاشیه این همایش نمایشگاهی دراین زمینه با تلاش سازمان بازیافت شهرداری کرمان نیز برگزار شد.

هفته جهانی زمین پاک، آسمان آبی، زمین پاک از ۲ اردیبهشت آغاز و تا ۸ ادامه دارد.
انتهای پیام /ح

 تولید ۳۵۰ تن زباله در کرمان

برچسب ها: محیط زیست ، آسمان آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار