رئیس کل دادگستری گلستان گفت :مدیرانی که جریان‌های سوء در دستگاه‌های خود را گزارش نکنند متخلفند و با آنان برخورد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان صبح امروز در جلسه شورای حقوق حفظ بیت‎المال استان گلستان اظهار کرد: تخریب رودخانه‎ها و تجاوز به حریم رودخانه‎ها یکی از عوامل مؤثر در وقوع سیل بوده که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه علت بخشی از وقوع سیل به ضعف دستگاه‎های مختلف اجرایی برمی‎گردد، افزود: قانون توزیع عادلانه آب تکلیف را مشخص کرده و متأسفانه مشکلات موجود در حریم راه‎ها، رودخانه‎ها، سواحل دریا‌ها و ... موجب شده که نعمت الهی باران که می‎توانست موجب خوشحالی و شادی مردم شود به دلهره، ترس تبدیل شده و به بخش‌های مختلف خسارت وارد کرده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بر لزوم آسیب‎شناسی سیل گلستان تأکید کرد و یادآور شد: پس از وقوع سیل ویرانگر در استان گلستان مسئولان و دستگاه‎های مختلف اجرایی در کنار مردم پای کار آمدند، اما در جریان سیل انتقاداتی داریم و به دنبال آسیب‎شناسی موضوع هستیم.

هاشمیان بیان کرد: گرچه باران چندین برابر سال‎های گذشته بود، اما اگر مدیریت می‎شد حداقل خسارات آن کاهش می‎یافت و به این گستردگی نبود و در صورت تدبیر، گرفتاری‎های مردم به این اندازه نبود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی و مردم انتظار دارند با اهمال‎کنندگان برخورد شود، تأکید کرد: به محض وقوع حادثه سیل، رئیس قوه قضاییه قاضی «سراج» را به استان گلستان مأموریت دادند تا از نزدیک در جریان حادثه قرار بگیرند.

 اگر همت مردم نبود بسیاری از خسارت‎ها افزایش می‎یافت

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: پس از وقوع سیل، اولویت بر امداد و نجات و سپس رفع گرفتاری‎ها و خسارات به منازل و مزارع مردم بود و بعد از این موارد اولویت مهم آسیب‎شناسی و برخورد با متخلفان و اهمال‎کاران احتمالی خواهد بود.

هاشمیان متذکر شد: اگر همت مردم نبود بسیاری از خسارت‎ها افزایش می‎یافت و در گمیشان که خسارت آن از آق‎قلا کمتر شد در نتیجه همت و مشارکت بی‎نظیر مردم برای کنترل سیلاب بود البته که تلاش دستگاه‎های مختلف اجرایی نیز در کنترل سیل موثر بود.

وی تأکید کرد: اقدامات نیرو‌های مسلح اعم از سپاه و ارتش در مناطق سیل‎زده گلستان مانند ایجاد شکاف، انفجار و ... براساس مصوبه شورای تأمین بوده است.

با اهمال‎کاران و متخلفان احتمالی سیل قاطعانه برخورد می‎شود/ با هیچ کسی تعارف نخواهیم داشت

رئیس کل دادگستری استان گلستان یادآور شد: اقدامات اولیه ما امدادرسانی و امداد و نجات و سپس آسیب‎شناسی است و بعد از این دو مرحله به طور قطع با اهمال‎کاران و متخلفان احتمالی سیل قاطعانه برخورد می‎شود و در این مسائل با هیچ‌کسی تعارف نخواهیم داشت.

هاشمیان بیان کرد: متأسفانه در جریان وقوع سیل که با ایام نوروز متقارن شد بدسلیقگی و کج‎سلیقگی رخ داد و در حالی که در کنار برخی روستا‌های گلستان و دو شهر ما درگیر سیل شدند، اما طوری اطلاع‎رسانی شد که به نظر می‎رسید کل استان گلستان درگیر سیلاب است و این مسأله موجب شده گردشگری دچار آسیب شود و این افراط به استان گلستان که جلوه‎های مناسبی از گردشگری دارد خسارت زده است.

وی در پایان ابراز کرد: یکی از مسائل برای رونق تولید و تحقق شعار سال توجه به صنعت گردشگری است که استان گلستان در این بخش پتانسیل و ظرفیت‎های بی‎شماری دارد.

انتهای پیام /گ
 

صحبت های رئیس کل دادگستری گلستان 

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.