مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: ظرفیت ۶ تصفیه خانه فاضلاب استان در مجموع بیش از ۱۸۷ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدحسین محمدی با بیان اینکه جمعیت زیر پوشش تصفیه فاضلاب استان۷۰ درصد است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که متوسط جمعیت زیر پوشش تصفیه فاضلاب در کشور ۲۴ درصد و میانگین جمعیت زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب در کشور نیز ۴۸ درصد است.

وی با بیان اینکه دو تصفیه خانه فاضلاب بیجار و یاسوکند در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهند رسید، تصریح کرد: همچنین ۳ تصفیه خانه در شهر‌های دیواندره، دهگلان و کامیاران نیز در دست ساخت است که با افتتاح این ۵ تصفیه خانه جمعیت زیر پوشش تصفیه فاضلاب در استان ۱۴.۵ درصد افزایش و به ۸۴.۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان افزود: همچنین ۳ تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های سنندج، سقز و مریوان در دست ارتقاء می‌باشد که با ارتقای این تصفیه خانه ها، کیفیت خدمات و تصفیه فاضلاب در این شهر‌ها نیز رشد چشمگیری خواهد ریافت.

مهندس محمدی یادآور شد: تعداد انشعابات فاضلاب در شهر‌های استان ۳۵۲ هزار و ۵۵۰ فقره و طول کل شبکه و خطوط انتقال فاضلاب نیز ۱۹۲۶.۸ کیلومتر است.

انتهای پیام/ع

ظرفیت تصفیه فاضلاب در شهر‌های کردستان بیش از ۱۸۷ هزار مترمکعب در شبانه روز است

برچسب ها: آب و فاضلاب ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.