معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: امسال از ۲۵۰ هزار دانش آموز دوره دوم، آموزش گلستان خوانی ۱۲۰ نفر به مرحله استانی جشنواره گلستان خوانی راه یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر جمشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره استانی گلستان خوانی بیان کرد: این جشنواره در سه دوره گذشته جایگاه خود را در میان خانواده‌ها و دانش آموزان نشان داده است.

وی تصرح کرد: هدف از برگزاری جشنواره  گلستان خوانی شناخت مفاخر علمی و ادبی کشور و تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان از دوره ابتدایی است.

جمشیدی با بیان اینکه این برنامه‌ها در قالب نمایش‌های عروسکی و تئاتر دانش آموزان را با ادبیات کهن و ضرب المثل‌های رایج کشور آشنا می‌سازد، افزود: این برنامه برای دوره دوم شامل کلاس‌های چهارم پنجم و ششم ابتدایی طراحی شده است، که با جذابیت برای مردم و آموزگاران این برنامه‌ها به کلاس‌های اول و پیش دبستانی نیز کشیده شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: آموزش گلستان خوانی به دانش آموزان با عنوان کتاب ورقی از گلستان در دبستان ارائه می‌شود که به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و آموزگاران قرار گرفته است.

جمشیدی اضافه کرد: دانش آموزان براساس این کتاب در طول هر ماه از سال تحصیلی یک حمایت را فرا می‌گیرند و در پایان سال ۹ حمایت از سعدی را می‌آموزند، که روش‌های صحیح خوانی برای معلمان در قالب لوح فشرده و کلاس‌های ضمن خدمت در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: مراسم پایانی جشنواره گلستان خوانی در مرحله استانی چهارم اردیبهشت امسال در تالار سعدی مجتمع فرهنگی رفاهی آموزش و پرورش فارس در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

راهیابی دانش آموزان فارسی به جشنواره گلستان خوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار