رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: زمینه افزایش مراودات اقتصادی استان فارس و کشور قزاقستان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در دیدار با سرکنسول کشور قزاقستان در شیراز، گفت: شرایط افزایش مراودات اقتصادی و فرهنگی استان فارس و کشور قزاقستان وجود دارد که ابعاد مختلف همکاری دو طرف را با حضور تجار و بازرگانان فارس و قزاقستان دنبال می‌کنیم.

وی افزود: استان فارس در بخش کشاورزی با تولید حدود ۱۴ میلیون تن محصولات کشاورزی از استان‌های برتر در بخش کشاورزی کشور از جمله غلات، گندم، جو، ذرت، محصولات سیفی و محصولات باغی است.

رازقی ادامه داد: فارس ظرفیت‌های خوبی در بخش تولیدات صنعتی دارد به طوری که با برخورداری از ۱۶ کارخانه سیمان فعال سهم بزرگی در تولید سیمان کشور دارد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اظهار کرد: بخش فولاد، صنایع تبدیلی، سنگ‌های معدنی و نما، حمل و نقل و دانشگاه‌های معتبر و مهندسین متبحر در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی استان فارس است.

رازقی تصریح کرد: محصولاتی از جمله تولیدات سیفی و سبزی، رب گوجه فرنگی، لبنیات و خرمای استان فارس به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، هند و کشور‌های مشترک المنافع (CIS) صادر می‌شود.
انتهای پیام/م

افزایش مراودات اقتصادی فارس و قزاقستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.