آزمایشگاه تحقیقاتی غشایی دانشکده نفت و گاز و پتروشیمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  بوشهر، آزمایشگاه غشاء با اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال و از محل ردیف‌های بودجه دانشگاه خلیج فارس تجهیز شده است.

در این آزمایشگاه تجهیزاتی مانند دستگاه تست میکرو فیلتراسیون الترافیلتراسیون و نانو فیلتراسیون غشای سرامیکی، دستگاه الکترودیالیز و الکترو دیالیز معکوس، دستگاه تقطیر غشایی، دستگاه راکتور زیستی غشایی، دستگاه رطوبت زنی و رطوبت گیر از گاز، دستگاه اسمز معکوس، دستگاه اسمز مستقیم، دستگاه تولید غشای لیف میان تهی پلیمری، دستگاه تولید غشای سرامیکی لوله‌ای، دستگاه تست تراوایی گاز، دستگاه اندازه گیری توزیع اندازه حفره غشای پلیمری و دستگاه اندازه گیری زاویه تماس، دارد.

جامعه هدف و استفاده کنندگان از این آزمایشگاه، سازمان‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و شهرداری‌ها برای ارائه راهکار، پیشنهاد فرآیند، عرضه سامانه‌های تصفیه آب و پساب‌های صنعتی و بهداشتی است که با راه اندازی این آزمایشگاه مجهز، استان بوشهر در این زمینه بی‌نیاز خواهد شد.

انتهای پیام/ک

افتتاح آزمایشگاه غشایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.