معاون وزیر علوم گفت: توجه به افزایش سرانه ورزش دانشجویی و فعال‌تر شدن انجمن‌ها یکی از موارد مهم در دولت فعلی است.

ضرورت توجه به ورزش همگانی و قهرمانی در دانشگاه‌هابه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به فعالیت‌های مطلوب فدراسیون دانشگاهی و ورزش دانشجویی و توجه به مباحث ورزش همگانی و قهرمانی در دانشگاه‌ها مواردی را درباره موفقیت‌های ورزش دانشجویی در یونیورسیاد و مسابقات بین المللی مطالبی بیان کرد.

وی تصریح کرد: یکی از موارد مهم در دولت فعلی توجه به افزایش سرانه ورزش دانشجویی و فعال‌تر شدن انجمن‌ها بود که توانستیم در این زمینه گام‌هایی مهم برداریم.

همچنین دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی به ارائه گزارشی از بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان و چگونگی آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به این رقابت‌ها پرداخته و از همکاری مطلوب فدراسیون دانشگاهی ایران با فیزو و کسب کرسی‌های متعدد مواردی را مطرح کرد.

حمایت‌کمیته ملی المپیک از فدراسیون ورزش‌‌های دانشجویی

وی گفت: فدراسیون ورزش‌های دانشجویی در دوره‌های گذشته از حمایت‌های مادی و معنوی کمیته ملی المپیک برخوردار بوده و امیدواریم که این دوره نیز از مساعدت‌های کمیته بهرمند شویم.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ کمیسیون مختلف در کمیته فعالیت می‌کنند که حدود ۱۵۰ نخبه دانشگاهی در این کمیسیون‌ها فعال هستند و مشکلی برای همکاری با فدراسیون و ورزش دانشگاهی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: البته تنظیم و عقد تفاهم‌نامه ورزشی بین وزارت علوم و کمیته ملی المپیک در زمینه ورزشی بخصوص بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ و بهره‌مندی از پتانسیل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در راستای جهت حضور تیم‌های ورزشی در بازی‌های المپیک موجب تقویت کاروان اعزامی به این بازی‌ها خواهد شد تا دو طرف بتوانند از امکانات یکدیگر در راستای رشد و عالی ورزش بهره ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار