شریعتی گفت: پرونده الکترونیک سلامت با امکان استقرار برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و کاهش خطا‌های پزشکی به استقرار راهنما‌های بالینی در نظام سلامت منجر می‌شود.

پرونده الکترونیک سلامت نیازمند نظام ارجاع و پزشک خانواده/ پرونده الکترونیک سلامت از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کندمحمد شریعتی قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت و مدیر کل شبکه بهداشت در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر اساس بند الف ماده ۷۶ قانون توسعه ششم و با هدف ارائه خدمات الکترونیکی سلامت، وزارت بهداشت موظف است طی ۲ سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه، نسبت استقرار پرونده الکترونیکی سلامت مردم ایران اقدام کند که در این راستا موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع در اولویت نخست قرار دارد.

وی گفت: پرونده الکترونیک سلامت یک ابزار پیشگویی خدمات مورد نیاز افراد و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی است تا با مدیریت سلامت و ارائه خدمات سلامت امکان ارزشیابی برنامه‌ها و عملکرد پرسنل حوزه سلامت فراهم شده و قیمت تمام شده خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده به بیماران تعیین شود.

شریعتی اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت همچنین به جلوگیری از هدر رفتن منابع حوزه بهداشت و درمان، جمع آوری اطلاعات لازم و تکریم مراجعان در راستای تصمیم گیری درست و ارتقا سلامت کمک خواهد کرد.
 
قائم مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت افزود: در پرونده الکترونیک سلامت اطلاعات مربوط به سلامت شهروندان ثبت شده است و اجرای این طرح باعث تداوم مراقبت از سطح یک تا سطوح تخصصی و فوق تخصصی را فراهم کند و اطلاعات بیماران جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی مناسب در اختیار دیگر پزشکان قرار می‌گیرد.

کاهش خطای پزشکی با پرونده الکترونیک سلامت 

وی تاکید کرد: پرونده الکترونیک سلامت امکان استقرار برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را فراهم می‌کند و با کاهش خطا‌های پزشکی به استقرار راهنما‌های بالینی در نظام سلامت منجر می‌شود.

شریعتی بیان کرد: هدف اصلی راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت ارتقا کیفی و کمی خدمات سلامت به صورت بهتر و با اثربخشی بیشتر است و باعث کاهش هزینه‌های دسترسی به اطلاعات سلامت و دسترسی به اطلاعات سلامت بدون محدودیت زمانی می‌شود، همچنین امکان ارائه خدمات سلامت در حوادث و بلایای طبیعی را فراهم می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار