رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از توزیع اعتبارنامه انتخاباتی به نمایندگان منتخب 10 ولایت خبر داد.

نمایندگان منتخب 10 ولایت دیگر نیز اعتبارنامه انتخخاباتی دریافت کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از توزیع اعتبارنامه انتخاباتی به نمایندگان منتخب 10 ولایت خبر داد.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: به ۸۹ عضو جدید مجلس از ۱۰ ولایت و حوزه انتخاباتی اهل هنود که ۴۴ نماینده زن نیز در میان این افراد هستند اعتبارنامه انتخاباتی توزیع شده است.

به گفته وی، این افراد از حوزه های انتخاباتی ولایت های بادغیس، بلخ، پکتیا، تخار، هرات، غور، هلمند، قندهار، ننگرهار، لوگر و اهل هنود در مجلس هفدهم نمایندگی می کنند.

پیش از این نیز حدود دو‌ و نیم ماه پیش کمیسیون مستقل انتخابات به ۸۰ عضو راه یافته به مجلس هفدهم اعتبارنامه انتخاباتی داده بود که نمایندگان ۱۸ ولایت افغانستان را در بر می گرفت. هجده ولایتی که قبلا نمایندگان آنها اعتبارنامه دریافت کرده بودند شامل بامیان، دایکندی، جوزجان، ارزگان، لغمان، کاپیسا، زابل، پنجشیر، پروان، خوست، سمنگان، بدخشان، فاریاب، سرپل، فراه، قندوز، نیمروز و نورستان می شوند.

گفتنی است که انتخابات پارلمانی افغانستان حدود شش ماه پیش برگزار شد اما تاکنون نتایج شش حوزه انتخاباتی اعلام نشده است. از سوی دیگر، قرار است تا دو روز دیگر مجلس هفدهم توسط اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان افتتاح شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار