جانشین دریابانی مرزبانی ناجا گفت: برای تامین امنیت دریایی محدوده سواحل مکران با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

برای امنیت دریایی سواحل مکران با تمام توان تلاش خواهیم کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کارگر  جانشین دریابانی مرزبانی ناجا در نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار گفت: تأمین و تقویت هر بیشتر امنیت دریا ضامن توسعه اقتصادی چابهار است.

وی بیان کرد: در حدود ۲ دهه اخیر شاهد تغییرات بسیار چشمگیری در چابهار و کنارک بودایم که جا دارد از تلاش‌های سازمان بنادر و دریانوردی و مجموعه اداره کل بنادر و دریانوردی در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و تجهیزاتی بندرچابهار قدردانی شود.

جانشین دریابانی مرزبانی ناجا گفت: نخستین و مهمترین اولویت دریابانی بر پایه حفظ و برقراری امنیت است و فرماندهی دریابانی با نگاه ساختاری بر حفظ و تأمین امنیت بنادر و اسکله‌ها همکاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای حفظ و برقراری امنیت دریایی تلاش خواهد شد تا فعالیت‌های توسعه‌ای در جهت امور تجارت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با فراغ خاطر در حوزه دریا تداوم یابد.

کارگر اظهار کرد: پیش بینی‌های لازم قبل از وقوع حادثه و در شرایطی که با شناور‌های تندرو و کوچک و با سرعت‌های بالای ۸۰ نات روبرو هستیم نمایش اقتدار و تامین امنیت در حوزه دریایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای پیشگیری از خطرات احتمالی، کاهش ریسک و نمایش واکنش در دریا با هم افزایی و مشارکت و همکاری اقدامات مثبتی بین دستگاه‌ها از جمله مجموعه دریابانی چابهار، شیلات و منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و همکاری خوب مقامات استانی و شهری در راستای تأمین امنیت انجام شده است.

بهروز آقایی افزود: پهنه گستره دریایی سواحل مکران و به تناسب آن افزایش میزان ریسک، نیازمند کنترل و تقویت امنیت مرز‌های دریایی است که از سوی گارد و یگان حفاظت بنادر تدابیر امنیتی و دیده بانی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به حضور سفرا و نمایندگان کشور‌های خارجی و برگزاری موفق همایش هفتم اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۷) در بندر چابهار افزود: افزایش سهم تجارت دریایی و سهم تجارت منطقه آزاد تجاری صنعتی نشان دهنده امنیت دریایی چابهار است که می‌بایست برای حفظ و گسترش آن تلاش کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار گفت: رشد ۸۳ درصدی بندر چابهار در تخلیه سوخت و فرآورده‌های نفتی در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سوخت انتقال یافته از بندر برای کاهش و حذف هرگونه ریسک احتمالی در تقویت امنیت حوزه دریایی و خشکی از اهمیت ویژه برخوردار است.

 

انتهای پیام/.ع

رشد چشمگیر بندر چابهار در تخلیه سوخت و فرآورده های نفتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار