هیاتی از مجلس سنای آمریکا با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

دیدار هیاتی از مجلس سنای آمریکا با نخست وزیر عراقبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هیأتی از مجلس سنای آمریکا به ریاست سناتور دموکرات «تَـمی داک‌وورث» با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

عبدالمهدی روز چهارشنبه از این هیأت در دفتر خود استقبال و با اعضای آن در مورد مسائل منطقه گفتگو کرد. نخست‌وزیر عراق در این دیدار گفت بغداد به دنبال تقویت مردم‌سالاری در عراق است و تمایل زیادی به این دارد که با کشورهای همسایه و بقیه جهان بهترین روابط را داشته باشد.

داک‌وورث هم در این دیدار رابطه با عراق را یک «شراکت راهبردی بلندمدت» توصیف کرده و مدعی شد واشنگتن دغدغه «استقلال و حاکمیت مستقل» بغداد را دارد.

«جانی ایزاکسون» عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا، «انگس کینگ» عضو کمیته اطلاعات نیروهای مسلح سنا و «جوی هد» کاردار آمریکا از جمله دیگر شرکت‌کنندگان در این دیدار بودند. در ماه‌های گذشته دولت و کنگره آمریکا عراق را برای کاهش روابط سیاسی و تجاری با ایران تحت فشار قرار داده است، با این وجود بغداد تأکید کرده که روابط با همسایگان را برای خود ضروری می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار