مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از آسانسور‌های ادارات استان استاندارد لازم را ندارند که انتظار می‌رود در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  بهمن رحمتی صبح امروزمدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ دستگاه آسانسور در ادارات و ساختمان‌های شخصی توسط کارشناسان این اداره کل مورد بازرسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به بازرسی از آسانسور‌های نصب شده در ادارات و ساختمان‌های شخصی و دولتی در سطح استان، ۴۵ گواهینامه تایید ایمنی و کیفیت آسانسور توسط این اداره کل صادر شد.

رحمتی ابراز کرد: انجام بازرسی‌های آسانسور فقط توسط شرکت‌های بازرسی کننده تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گیرد و در این خصوص یک شرکت بازرسی در زمینه بازرسی عملکرد آسانسور‌های نصب شده در سطح استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اعتبار یک ساله گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور افزود: آسانسور دستگاهی بوده که به صورت دینامیک در حال کار کردن است بنابر این هر سال باید بازرسی و معاینه فنی شود و گواهینامه تایید ایمنی کیفیت بگیرد.

رحمتی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسور‌ها و ارتقای کیفیت آن‌ها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب آسانسور از دارا بودن پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور این شرکت از سازمان صنعت، معدن و تجارت اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسور‌های نصب شده پس از صدور تایید این اداره کل مراتب را به صورت مکتوب به اداره کل استاندارد استان اعلام کنند.

انتهای پیام/غ

بازرسی آسانسور های ادارات هر ساله انجام میگیرد

برچسب ها: استاندارد ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.