حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی همایش «دختران در ICT» را دارای رنگ‌وبوی فمنیستی و نزدیک به ادبیات۲۰۳۰ دانست و از آذری جهرمی خواست درباره آن توضیح دهد.

جهرمیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز برگزاری همایشی درباره دختران در روز جهانی «دختران در ICT» در تهران توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انتقادات زیادی را در پی داشت. منتقدان بر این باورند که این همایش در راستای اهداف سند توسعه پایا سند ۲۰۳۰ برگزار شده است؛ چراکه این همایش در ذیل رویداد بزرگی برگزار شده است که با همین عنوان توسط اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در چهارچوب سند توسعه پایا (سند ۲۰۳۰) در حال پیگیری است.

یکی از این منتقدان حجت الاسلام والمسلمین احسان بی‌آزار تهرانی است؛ این روحانی سرشناس کشورمان با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود به برگزاری همایش امروز در مجموعه باغ کتاب تهران واکنش نشان داد و بابت اینکه این رویداد رنگ‌وبوی فمنیستی داشته و به ادبیات ۲۰۳۰ نزدیک بوده است، خواستار ارائه توضیحات محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره شد.

ما نسبت به ۲۰۳۰ بسیار حساسیم +فیلم

گفتنی است چند روز پیش حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی از وزیر ارتباطات بابت اظهاراتش در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در ژنو که به بندهایی از سند ۲۰۳۰ برای ارائه گزارش عملکرد خود ارجاع داده بود واکنش نشان داده و از این سخنان انتقاد کرد اما او پس از تماس وزیر با وی با انتشار ویدئویی جدید در صفحه اینستاگرام خود از وزیر ارتباطات عذرخواهی کرد. عذرخواهی وی از وزیر، علیرغم انتشار متن دقیق ترجمه اظهارات جهرمی در این اجلاس، انتقادات کاربران در فضای مجازی را به همراه داشت.


بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات در اجلاس اخیر ژنو درباره سند ۲۰۳۰ چه گفت؟ +فیلم 


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۰۹:۰۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا چرا باید از یک سندی که بوی ضد اسلام میدهد ،حمایت کرد؟،دارند به کجا میرن این آدم های به اصطلاح مدرن
من ایرانیم و عاشق اسلام
آخرین اخبار