میرشمس الدین فلاح هاشمی مدیر روابط عمومی انتشارات امیرکبیر از افزایش قیمت کاغذ و نظارت بر فضای نمایشگاه انتقاد کرد.

میرشمس الدین فلاح هاشمی مدیر روابط عمومی انتشارات امیرکبیر در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:میزان بازدید از نمایشگاه در دو روز اول برگزاری آن نسبت به سال های گذشته با توجه به تورم تا حدودی کمتر است البته بحث تورم، ناشران را نیز درگیر کرده تا جایی که دیروز هم تقریبا۵۰هزار تومان روی قیمت کاغذ آمد و این امر روی قیمت گذاری کتاب تاثیر مستقیم می گذارد و میزان اقبال مخاطب را کم می کند.

وی افزود:مخاطب دوست دارد کتاب را تهیه کند اما با توجه به گرانی کتاب تا اندازه ای سبد خریدش را در خصوص خرید کتاب کمتر می بیند مثلا اگر پیش از این ۱۰کتاب در موضوع دلخواه خود تهیه می کرد،شاید امسال ۲ یا ۳کتاب بخرد بنابراین گرانی قیمت کاغذ تاثیر مستقیمی روی کار ناشر و قدرت خرید مردم می گذارد یعنی ناشر نمی تواند همه کتابهایش را بفروشد و یا حتی چاپ کند بنابراین تیراژش را اندازه ای کاهش می دهد تا فقط بتواند در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشد.

وی افزود:انتشارات امیرکبیر در همه حوزه ها کتابهای فاخری دارد و ما واقعا دوست داریم همه کتابهایی که مشتری به دنبال آن به نمایشگاه می آید را داشته باشیم .امروز ما خیلی از کتابها در همه حوزه ها را متاسفانه به دلیل گرانی قیمت نتوانستیم به چاپخانه بسپاریم و فقط چند کاری که اولویت داشتند را چاپ کردیم و به نمایشگاه کتاب رساندیم.

مدیر روابط عمومی انتشارات امیرکبیر اظهار کرد:قبل از اینکه ما جلسات متعددی را برای کیفیت حضور انتشارات امیرکبیر در نمایشگاه برگزار کنیم،فروشنده ها حداقل نام۳۰۰عنوان کتاب پرمخاطب را به ما اعلام کرده بودند و ما از این تعداد شاید توانستیم۵۰عنوان کتاب را تجدید چاپ کنیم و بقیه ماندند.

وی تصریح کرد:در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه نیز باید بگویم اطلاع رسانی یکی از مهم ترین کارها است و با گذشت ۲روز از برگزاری نمایشگاه، هنوز پوسترها و آدرس هایی روی غرفه ها نصب می شود تا غرفه ها مشخص باشند.ما هنوز هم آدرس می دهیم و در فضای مجازی اعلام می کنیم که در کدام قسمت نمایشگاه قرار گرفته ایم.

فلاح هاشمی ادامه داد:مبحث بعدی این است که فضایی به افرادی اختصاص داده شده است که فقط کتابفروش هستند و ناشر نیستند و به راحتی در جلوی غرفه ناشران بساط می کنند و تا روند جمع آوریشان را طی کنند یک روز می گذرد و کسی نیست که نظارت و پیگیری کند که این اتفاق نیفتد.
انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.