جدیدترین اخبار مربوط به روند امداد رسانی مناطق سیل زده را در این بسته مشاهده ‎کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بارش‎های سیل آسا از ابتدای سال ۹۸ در کشور موجب سیلابی شدن برخی از استان‌ها و اختلال در زندگی مردم شد.

میزان خسارات سیل در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان بیش از سایر استان هاست و این مسئله باعث شد تا مردم فهیم کشورمان از سراسر ایران اسلامی به کمک و یاری سیل زدگان بشتابند.

این سیل تاکنون بر اساس آمارهای رسمی ۷۸ کشته و هزار نفر زخمی برجای گذاشته است و تخمین زده شده حدود ۱۰ میلیون نفر تحت تأثیر مستقیم و غیرمسستقیم این سیل قرار گرفته‌اند و ۲۵ استان از ۳۱ استان، به طور همزمان یا در فاصله زمانی کوتاه دچار سیل شدند. همچنین ۲۳۵ شهر و ۴۳۰۴ روستا تحت تاثیر خسارات سیل قرار گرفتند.

   

آخرین اخبار از مناطق سیل زده جمعه ششم اردیبهشت/ اعلام وضعیت اضطراری در آق قلا/ شناسایی مکان‌های جدید برای ساخت منازل تخریبی       +فیلم و عکس

خسارت هشت هزار میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های لرستان

استاندار لرستان با بیان اینکه در پی وقوع سیلاب لرستان تنها در بخش زیرساخت‌ها بین ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان خسارت دیده گفت: احداث سد معشوره را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم.

محل های اسکان اضطراری مردم آق قلا

آخرین اخبار از مناطق سیل زده جمعه ششم اردیبهشت/ اعلام وضعیت اضطراری در آق قلا/ شناسایی مکان‌های جدید برای ساخت منازل تخریبی       +فیلم و عکس

آمادگی ۱۱ مرکز اسکان موقت برای مردم آق‌قلا

رئیس جمعیت هلال احمر آق‌قلا گفت: برای امدادرسانی بهتر به شهروندان، جمعیت هلال احمر ۱۱ مرکز را برای اسکان موقت مردم مناطق تحت تاثیر سیلاب آماده کرده است.

خسارت پنج هزار میلیارد تومانی سیل به پلدختر

فرماندار پلدختر گفت: برآورد اولیه میزان خسارات سیل این شهرستان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.

شناسایی مکان‌های جدید برای ساخت منازل تخریبی آغاز شد

با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در لرستان کار جانمایی مکان‌های جدید به منظور ساخت و ساز منازل مسکونی سیل زدگان آغاز شد.

اعلام وضعیت اضطراری در آق قلا

فرماندار آق قلا به ساکنان محله های حکیم آباد ، تازه آباد ، کل آباد و عیدگاه آق قلا هشدار داد تا به مکان های امن بروند.

آمادگی بیمه برای ارائه خدمات به افراد بیکار شده به علت سیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از آمادگی برای ارائه خدمات بیمه بیکاری برای تمامی کارگران بیکار شده به دلیل سیل خبر داد.

تخریب کامل ۸۷مدرسه در مناطق سیل زده /بیش از ۶۰۰ مدرسه نیاز به تعمیرات دارند

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: ۸۷ مدرسه به طور کامل تخریب شده است و بیش از ۵۰۰ مدرسه نیاز به تعمیرات و ۱۳۹ مدرسه نیاز به تهیه تجهیزات دارند.

آخرین اخبار از مناطق سیل زده جمعه ششم اردیبهشت/بیش از ۴ هزار نفر در اردوگاه‌های اضطراری حضور دارند/راه‌های مواصلاتی به سمت شادگان باز است

بازدید استاندار لرستان از مناطق سیل زده کوهدشت

استاندار لرستان روز جمعه به همراه هیاتی روز جمعه به منظور بازدید از مناطق سیل زده کوهدشت و ارزیابی آخرین وضعیت رسیدگی به مردم این منطقه وارد این شهرستان شد.

مسیر کمربندی دهلران بازگشایی شد

فرماندار دهلران گفت:  با احداث جاده فرعی موقت در کنارگذر دهلران تردد کامیون‌ها از امروز در این مسیر صورت می‌گیرد.

کاهش دبی آب در شهرستان شادگان

فرماندار شادگان با اشاره به این‌که دبی آب به شادگان کاهش پیدا کرده و نسبت به روز‌های گذشته کمتر شده است گفت: تمامی راه‌های مواصلاتی به سمت شهرستان شادگان باز است.

پایداری آب شرب در ۶ روستای شهرستان کارون

سرپرست آب و فاضلاب روستایی خوزستان از پایداری آب شرب در ۶ روستای شهرستان کارون خبر داد.

روستای گرمه شادگان زیر آب+فیلم

روستای گرمه در بخش خنافره شادگان در روز‌های گذشته به دستور مدیریت بحران تخلیه شد و درحال حاضر برخی افراد برای کمک در ساخت سیل‌بند‌ها در روستا هستند.

تهیه روزانه غذا برای سیل زدگان

گردان کربلای اهواز در مناطق مختلف سیل‌زده با اقدام اساسی روزانه یک هزار پرس غذای گرم تهیه و توزیع می‌کند.

پایداری آب شرب در ۶ روستای شهرستان کارون

سرپرست آب و فاضلاب روستایی خوزستان از پایداری آب شرب در ۶ روستای شهرستان کارون خبر داد.

تعداد اردوگاه‌های اسکان اضطراری در خوزستان به ۲۶ محل رسید/بیش از ۴ هزار نفر در اردوگاه‌ها حضور دارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: محل استقرار ۲۶ اردوگاه اسکان اضطراری خوزستان را شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، باوی، رامهرمز، کارون، شادگان، دشت‌آزادگان و شوش هستند.

بازسازی مناطق سیل‌زده تا ۹ ماه آینده به اتمام می‌رسد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور گفت: امیدواریم کار بازسازی مناطق سیل زده کشور در ۹ ماه آینده به اتمام برسد.

کنترل سیلاب در آبادان و خرمشهر

فرمانده گروه ۴۰ صاحب الزمان نیروی زمینی سپاه گفت: با مدیریت خوب، سیلاب در آبادان و خرمشهر تحت کنترل بوده و وضعیت در این ۲ شهر عادی است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر مناطق سیل زده را طبق استاندارهای بین الملی و مقاوم در مقابل بلاهای طبیعی بسازید و تمام تسهیلات شهری را به روستاها ببرید .دیگه مهاجرتی به شهرها نخواهد بود .اموزش فرش .گلیم بافی .خشک کردن میوه وووو به خانمها و دایر کردن فروشگاه برای فروش اجناس
Canada
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
از روی تکلیف نسازید .مقاوم در مقابل بلاهای طبیعی .شیک .مدرن و طبق استاندارهای بین المللی .
تا روستا ییان به شهر هجوم نیاورند .بعد بهشون اموزش .دام داری .کشاورزی .پرورش ماهی .مرع .شتر مرع ووووو
زمین مجانی بهشون بدهید .الان که اب زیاد شده
ترابخدا کار خدا پسندانه انجام دهید .الکی نسازید
Iran (Islamic Republic of)
سعید گراوند
۲۲:۲۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بیست اندی روز از سیل میگزرد و من و خانوانده ام فعلا نتونستيم تو خونمون درست و حسابی زندگی بکنیم .طبقه پایین ما با وجود اینکه اجازه ندادیم آب واردش بشه ولی یک روز بعد از سیل رطوبت از زیر ساختمون وارد خونه و کف و دیوارها شده تا جای،که اصلا نمیشه مجددا بتونیم فرش،بندازيم .و نیازمند مقاوم سازی هست چون دیوار ها در حال نشست هستند اما .متاسفانه خیلی از همشهری های ما با سو استفاده از این موقعیت اعلام خسارت کردن در حالی که هیچ اتفاقی براشون نیفتاده .این آمار اونقدر بالا بوده که هیئت راستی ازماي قراره از مرکز بیاد تا مدارک موجود رو نگاه کنه و تسهیلات لازم رو در اختیار خسارت دیدگان قرار بده .به هر حال این کار ناشایست باعث شده خانوار های مثل ما نتونيم زندگی روزمره مون رو به حالت عادی دربياربم .باز خدا رو شکر ما خونمون دو طبقه،هست و ما زیاد آسیب ندیدیم ولی خیلی از همسایه هامون الان داخل چادر زندگی میکنند .
خیلی مهمه که در این شرایط درست رفتار کنیم تا خدای نخاسته با زیاده خواهی هامون موجب سخت تر شدن اوضاع برا دیگران نشيم با این وجود من شکایتی ندارم چون خیلی از هم وطنان ما الان هیچی براشون نمونده نه شغلی نه خونه ای و نه اسباب و وسیله ای ...