معاون عمرانی وزیر و مسئول امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سیل اخیر به بیش از ۵۵۰۰ روستا و ۲۰۰ شهر آسیب زد و بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

خسارت۵۵۰۰ روستا و ۲۰۰ شهر در سیل اخیر/ خسارت ۳۵ هزار میلیاردی سیل در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر و مسئول امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در جمع دهیاران، شهرداران و اعضای شورا‌های شهر و روستا‌های تویسرکان با بیان اینکه در حوادث سیل اخیر بیش از ۵۵۰۰ روستا و ۲۰۰ شهر خسارت دیدند و بیش از ۳۵۰هزار میلیارد ریال خسارت به بار امد و این کار را برای دولت بسیار سخت می‌کند، گفت: امسال فضا و بستر برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آماده‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال خیلی سختی بود و از نظر اعتباری خیلی در تنگنا بودیم، گفت: از آنجا که خودم در شهر‌های کوچک شهردار بودم با مشکلات شهرداران به ویژه در شهر‌های کوچک آشنا هستم.

معاون عمرانی وزیر و مسئول امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد:  به اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حوزه بسیار پرکاری است چراکه هم پروژه‌های عمرانی را دنبال می‌کنیم و هم باید فعالیت ۳۷ هزار دهیاری و شهرداری‌های کشور را رصد کنیم.

جمالی نژاد در ادامه افزود: با کمک مجلس و احیای تبصره ماده ۳۲، بسیاری از احکامی که حذف شده بود برگشت.

وی با بیان اینکه تبصره ۳۰ ماده ۲ احیا شده و ماه به ماه به دهیاری‌ها کمک می‌شود تا برای پرداخت حقوق و پروژه‌های کوچک در روستا مشکل نباشد و همین برنامه در شهرداری‌ها هم انجام می‌شود، گفت: به دهیاران و شهرداران کمک خواهیم کرد.

معاون عمرانی وزیر و مسئول امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه در شهر‌های توسعه یافته ایجاد زیرساخت با پول سازمان شهرداری‌ها و دولتی نبوده، بلکه یک نگاه دیگر توسعه ایجاد کرده و آن حضور پررنگ بخش خصوصی و سرمایه گذاران بخش خصوصی است که موجب رونق شهر‌های توسعه یافته شده است، گفت: باید در کنار کمک‌ها، نگاه خلاقانه و نوآورانه در عرصه کار داشت.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه باید به سمت رویکرد‌ها و نگاه‌های نو رفت، گفت: باید با دادن امتیاز ویژه به بخش خصوصی و سرمایه گذاران زمینه پیشرفت مهیا شود.

انتهای پیام/د.ا

۵۵۰۰ روستا و ۲۰۰ شهر در سیل اخیر خسارت دیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار