مخترع صندوق دریافت پیام جیمیل درصدد است با افزودن ویژگی جدید به سرویس پیام الکترونیکی گوگل، عملکرد آن را بهبود بخشد.

تغییراتی جذاب در محیط سرویس پست الکترونیکی گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طراح و سازنده صندوق دریافت پست الکترونیکی جیمیل قصد دارند با افزودن ویژگی جدید به این سرویس پرطرفدار گوگل، آن را ارتقا دهند. به نظر می‌رسد این ویژگی جدید محیط جیمیل را جذاب‌تر کرده و رابط کاربری این سرویس را، توانا‌تر ساخته است.

مایکل لگت طراح و سازنده جیمیل بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، به تازگی موفق شده است افزونه‌ای (extension) جدید را به این سرویس اضافه کند. با استفاده از این افزونه جدید کاربر قادر است ستون‌های سمت چپ و راست موجود در محیط جیمیل را پنهان کند و قسمت جستجو نیز از بالای صفحه پنهان شده است. دیگر تغییری که این ویژگی جدید به وجود آورده جابه‌جایی گزینه مربوط به نوشتن پیام الکترونیکی جدید از قسمت بالای سمت چپ به پایین و سمت راست صفحه است. 

گوگل با ایجاد چنین تغییراتی در جیمیل محیط این سرویس خود را برای کاربران جذاب‌تر ساخته است و بررسی‌ها حاکی از آن است که کاربران تاکنون استقبال مناسبی از آن کرده‌اند. تعداد زیادی از کاربران جیمیل بارها از شلوغی بیش از حد محیط این سرویس گوگل انتقاد کرده و خواستار تغییرات در این صفحه شده بودند. این کاربران گفته بودند: محیط شلوغ جیمیل باعث ایجاد حواس پرتی و عدم تمرکز بر روی پیام دریافتی یا ارسالی می‌شود و باید نظم در این محیط حکم‌فرما شود.

تغییراتی جذاب در محیط سرویس پست الکترونیکی گوگل

جیمیل با افزودن این ویژگی‌های جدید در محیط خود علاوه بر سهولت در ارسال و دریافت پیام، بر زیبایی بصری محیط نیز افزوده است. در حال حاضر جیمیل و ایمیل هر رقابت شدیدی با یکدیگر دارند و هر کدام از آن‌ها تلاش فراوانی در جهت افزایش کاربران خود انجام می‌دهند. رقابت بین سرویس پست الکترونیکی یاهو و گوگل تا حدی شدید است که به جرات نمی‌توان یکی از آن‌ها را موفق‌تر از دیگری دانست.


بیشتر بخوانید: بازگو کردن تقویم کاری، قابلیت جدید دستیار صوتی گوگل


انتهای پیام/

جیمیل جدید با محیطی جذاب‌تر در خدمت کاربران

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.